Kundansvarig till verksamhetsrelationer BRM vid Serviceenheten inom IT-avd.

Arbetsbeskrivning

Universitetsförvaltningen stödjer Karolinska Institutets institutioner och ledning. Universitetsförvaltningens mål är att ge god service och bidra med professionell och effektiv administration till KI:s utbildning och forskning.



Avdelning
Den utlysta tjänsten för verksamhetsrelationer BRM är placerad vid enheten för Service inom IT-avdelningen.

Enheten, som är nybildad, består av grupperna Helpdesk, Verksamhetsrelationer BRM och Tjänsteansvar. Du ingår i ett team med goda kollegor, som arbetar tillsammans mot gemensamma mål, och med en engagerad gruppchef som stöttar dig i din utveckling.

Arbetsuppgifter
- Ansvara för samt utföra ett antal beskrivna BRM-rutiner.
- Stödja verksamheten/institutioner i deras behov av IT.
- Stödja institutionernas verksamhetsutveckling för att bäst dra nytta av befintligt IT-stöd.
- Arbeta för att successivt införa verksamhets- och IT-strategier för ökad kundnytta.
- Ansvara för att löpande följa upp hur nöjda våra institutioner är med IT-stödet.
- Förstå och kommunicera aktiviteter som skapar samordning inom IT-avdelningen för IT-leveransen mot verksamheten.


Kvalifikationer
Du har:
- Minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då flertalet av institutionernas anställda är engelskspråkiga.
- Erfarenhet av att arbeta inom universitet eller högskola.
- Certifiering inom ITIL, samt kunskap om PM3.
-Ledarerfarenhet, till exempel i egenskap av att ha arbetat som projektledare, chef eller teamledare.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att:
- Leda i komplexa situationer exempelvis större projekt
- Förändringsledning
- Ha ett coachande arbetssätt
- Kommunicera via olika kanaler som stormöten, webb, kampanjer etc

Egenskaper som vi ser hos dig:
- Du föredrar dialog framför diskussion
- Du har förmåga att kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt
- Du gillar ett öppet klimat och är nyfiken
- Du är bra på att skriva, berätta och förklara för andra
- Du är självgående och van att ta ansvar
- Du behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter
- Du är van att engagera och inspirera andra människor.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser att du kommer in med din ansökan snarast
Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karolinska Institutet,
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 januari 2019

Liknande jobb


Team coach/Systemförvaltare

Team coach/Systemförvaltare

20 december 2024

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

20 december 2024

20 december 2024