KUNDANSVARIG / UPPDRAGSLEDARE TILL MYNDIGHET I STOCKHOLM

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en erfaren Kundansvarig / Uppdragsledare till vår kunds IT-avdelning.
Som Kundansvarig på GITS är samverkan utåt mot kund och inåt mot GITS internt och övriga enheter på IT-avdelningen arbetsytan. Övergripande mål för rollen är att representera GITS Kundsektion och samverka med extern kund och internt inom GITS i syfte att uppnå rätt kundnöjdhet. Du som Kundansvarig ansvarar för att hantera och utveckla relationen mellan GITS och en eller flera utpekade kunder. Rollen verkar främst på den taktiska nivån där kundansvarig utgör ett gränssnitt mellan kunden och GITS. För att uppnå helheten i samverkansmodellen deltar kundansvarig även i operativa möten, strategiska behovsdialoger samt verkar för ett enhetligt arbetssätt oavsett kund.
I tjänsten kommer du hantera och utveckla relationen mellan GITS och dess kunder genom att säkerställa att överenskomna tjänster levereras i tid, ansvara för taktiska möten, delta i operativa möten, och eskalera ärenden och prioriteringar som inte hanteras på taktiskt möte till strategiskt forum. Du kommer även arbete med att förstå kundernas befintliga och framtida behov genom att ha god kännedom om GITS tjänsteutbud, vara lyhörd för kundernas situation i möten på taktisk och operativ nivå, delta i strategiska möten och innovationsseminarier, och ta emot och adressera nya/ändrade behov till GITS.
Du som Kundansvarig ingår i ett kundteam, tillsammans med en Service Delivery Manager och är placerad på GITS kundsektion. Sektionens uppdrag är att asvara för den samlade prestandan och kvaliteten på tjänsteleveransen i förhållande till överenskommelser, informera om GITS befintliga planer (utvecklingsplaner eller planer generellt) kommande 12 månaders perioden. Ni kommer ta emot och agera på kundens klagomål och förbättringsförslag, ta emot kundens beställningar och adressera till rätt mottagare inom GITS, uppföljning till kund, följa upp respektive kunds kundnöjdhet, prioritera, följa upp och återkoppla ärenden enligt taktisk aktivitetslista, samt återkoppla status på ärenden eskalerade till GITS samverkansstyrning.
I din roll som Kundansvarig kommer du även samverka med övriga delar av GITS för att säkerställa rätt kundnöjdhet, så som tjänsteansvariga och Service Delivery Manager per kund, områdesansvariga, med fler. För att sedan följa upp överenskomna förbättringsåtgärder inom GITS enligt aktivitetslistan, agera på klagomål och förbättringsförslag som GITS förvaltning förmedlar i månadsrapporterna, och adressera ärenden och beställningar som inte direkt kan härledas till en specifik tjänst till ledningsgruppen för tjänstestyrning.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Du kommer att arbeta hos vår kund som är en myndighet.
Arbetsplatsen är belagd i Solna i centrala Stockholm.


Kvalifikationer
-Du har 5 års erfarenhet som Kundansvarig
-Du har 8 års erfarenhet av arbete med kundrelationer
-Du har 5 års erfarenhet tjänstedrift
-Du har erfarenhet av att samverka inom IT-området, infrastruktur och applikationsområdet
-Du har erfarenhet av stora komplexa organisationer med fler än 5000 användare.
-Det är meriterande om du också har erfarenhet av att leda chefer


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Kundansvarig tror vi att du är kommunikativ, strukturerad, driven och har lätt för att samarbeta. Vi tror även att du är flexibel, relationsskapande och har ett helhetsperspektiv.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start 2020-11-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2021-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.

Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 7 oktober 2020

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024