Kundansvarig utbildare / Customer Success Specialist

Kundansvarig utbildare / Customer Success Specialist

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NE.

Om företaget:

NE Nationalencyklopedin är ett av Sveriges mest ansedda kunskapsföretag och erbjuder digitala kunskapstjänster till en majoritet av Sveriges skolor, universitet samt bibliotek, såväl små som stora företag, public service, myndigheter och annan offentlig verksamhet. De arbetar också med digitala läromedel, från lågstadiet till gymnasiet.
Kulturen är pragmatisk, prestigelös och de älskar feedback för att utvecklas. Här jobbar människor med mycket energi och höga krav på kvalitet och trovärdighet. Det balanserar de med upptäckarlust och modet att våga ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en briljant produkt. De tror på styrkan hos sina anställda och strävar alla efter att utveckla NE. Och sig själva.
På NE ses mångfald bland personalen som en superkraft och en förutsättning för deras utveckling framåt! De gillar olika och strävar efter en jämn fördelning på sin arbetsplats.
NE Nationalencyklopedin har en stolt historia och en lika spännande framtid.

Arbetsuppgifter:

Som Kundansvarig utbildare har du ett helhetsansvar för omkring 70 till 100 kunder. Dina kunder är generellt sett olika skolor i Västra Götaland, Halland och Småland. Med din pedagogiska förmåga ser du till att dina kunder har vad de behöver för att komma i gång med NE:s tjänster och du ansvarar för att de har tillgång till konton för samtliga elever och lärare. Därtill ansvarar du för utbildning och onboarding där du utbildar lärare i användningen av NE:s tjänster. Efter genomförda utbildningar ansvarar du för uppföljning av användningen och genomför insatser utifrån kundens behov. Utifrån det har du löpande dialog med dina kunder såväl genom telefon, mejl och digitala möten. Till din hjälp för uppföljning analyserar du kundernas användning genom statistikprogram. Utbildningar sker primärt genom digitala möten men det förekommer även utbildningar på plats på de olika skolorna.
Ett par gånger per termin genomför du även centrala utbildningar och öppna webbinarium där samtliga lärare i Sverige kan deltaga.
Du ingår i ett team bestående av sju kollegor i Customer Success-organisationen och har även mycket kontakt med övriga avdelningar så som sälj, marknad och redaktionen.

Du tillhör huvudkontoret i Malmö med möjlighet att arbeta hemifrån.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års erfarenhet av en service- och kundorienterad roll, gärna erfarenhet av en utbildande och rådgivande roll
• Pedagogisk utbildning anses meriterande
• Kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift
• B-körkort då det förekommer resor i tjänsten
För att lyckas i rollen som Kundansvarig utbildare är du en person som får energi av att träffa nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Därtill är du duktig på att bygga genomtänkta och långsiktiga relationer. Du har ett stort intresse för att på ett pedagogiskt sätt hjälpa kunden utifrån behov och sätter alltid kunden i fokus med syfte att leverera lösningar. Som person tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och utförandet av dessa. Vi tror även att du bidrar med idéer och nya perspektiv med intresse för att testa på nya tillvägagångssätt.

Övrig information:

Start: Maj
Plats: Primärt Västra Götaland med möjlighet att även utgå från Halland, Småland, Skåne
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundansvarig utbildare, utbildning, utbildare, lärare, customer success, kunder, pedagogik, kundnöjdhet, NE, nationalencyklopedin, Göteborg, Halmstad, Jönköping, Ängelholm, Lund, Malmö, heltid, rekrytering, jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


22 september 2024

Telesales Executive B2B

21 september 2024

12 september 2024

11 september 2024