OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionservice, Regionservice, Partner relation.Möjliga placeringsorter är Borås, Skövde, Vänersborg/Uddevalla eller Mölndal/ Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Verksamheten bedrivs över hela den geografiska regionen.Med totalt cirka 51 000 anställda är Västra Götalandsregionen den största arbetsgivaren i Sverige.Västra Götalandsregionen har också uppdraget att ansvara för utvecklingsfrågor.Det innebär att vi medverkar till en god tillväxt - ekonomiskt, socialt och miljömässigt i Västra Götaland.I ansvaret ingår bland annat att planera för utbyggnad av vägar och järnvägar, bidra till kulturlivets och näringslivets utveckling samt att arbeta för god miljö, ökad forskning och kompetens.Regionservice uppdrag är att förse regionens olika verksamheter med servicetjänster som administration, telefoni, tvätt, transporter, städ, vaktmästeri, IT, kost, inköp, ekonomi, personal mm.Idag omfattar förvaltningen ca 3800 medarbetare, och är med det en av Sveriges största serviceleverantörer.Det övergripande uppdraget för förvaltningen är att med bibehållen eller ökad kvalitet i tjänsterna som levereras frigöra resurser till Västra Götalandsregionens kärnverksamheter. Partnerrelation är ett nytt område inom Regionservice, med uppdraget att ta fullt och tydligt ansvar för relationen med våra kunder.Detta innebär att systematiskt arbeta med professionalism och kompetens gentemot våra kunder, samt driva och utveckla partnerstrategier. Nu söker vi kundansvariga som vill vara med att utveckla Regionservice kundrelationer.Arbetsuppgifter Du ansvarar för att utveckla kundrelationer, och koordinerar kunddialogen på alla nivåer.Du säkerställer att det finns förståelse för kundernas behov och att de uppfylls enligt våra överenskommelser.Du kommer att medverka i utvecklingen av och driva effektiva processer för strategisk planering, tjänsteutveckling och överenskommelser.Du har också ett ansvar att samla in, analysera och sprida kundinformation.I din roll har du fullt intäktsansvar för dina kunder, och du ansvarar för att resurser används på ett effektivt sätt i kundrelationerna.Du samlar de interna resurser som krävs för att kunna fullgöra ditt uppdrag, vilket främst sker genom ansvar för kundteam med representanter från Regionservice tjänsteområden. Kvalifikationer Högskoleutbildning eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete med breda och sammansatta tjänsteportföljer i serviceorganisationer, och vi ser gärna att du har erfarenhet inom försäljnings-/ marknadsområdet.Erfarenhet från offentlig sektor och inom vårdsektorn är särskilt meriterande. Oavsett tidigare erfarenhet är du en kommunikativ person med stor förmåga att bibehålla och bygga relationer och nätverk, både gentemot kunder och internt inom förvaltningen.Som person tycker du om och har förmåga att självständigt driva frågor.Du är lyhörd, har hög integritet, är resultatinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56