OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Hantverkarna söker säljande kundansvariga tekniker!
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: Måndag den 3 november kl 09.00
VAR: Arbetsförmedlingen Spånga-Tensta, Fagerstagatan 7, 1 tr (Lunda industriområde) Konferensrum Eken.
(med allmänna kommunikationer Pendeltåg Spånga station - promenad ca 15 min, T-bana Hjulsta - promenad ca 15 min alt buss 517 till station Lunda Norra).
IT-Hantverkarna presenterar sin verksamhet start kl 09.00.
Tag med dig ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
IT-Hantverkarna är en rikstäckande kedja som erbjuder mindre företag IT-hjälp. Vi finns idag på ett drygt 35 orter och växer stadigt, vi satsar på att finnas på ett 60-tal orter inom ett par år. Nu söker vi fler kundansvariga tekniker till vårt kontor i norra Stockholm.
Vi söker dig som har en datateknisk bakgrund, med erfarenhet av att ha arbetat med PC-nätverksmiljöer. Det är viktigt att du har en kombination av teknisk kunskap och social kompetens. Arbetet innebär du får ge teknisk service på plats hos kunderna och samtidigt utveckla affärsrelationer med kunderna på ett professionellt och förtroendegivande sätt.
Utbildningsbakgrund och kunskaper
Gymnasiekompetens med datateknisk inriktning eller motsvarande jämförbar teknisk inriktning. Grundläggande kunskaper inom områden som berör:
- vardagliga IT-frågor i PC-miljö, avseende PC och Server hårdvara
- säkerhetsfrågor såsom brandväggar och virusskydd
- printerhantering i standard Microsoft-miljö
- lokala nätverk och trådlös kommunikation
- övrig kommunikation, kunskap om ADSL, VPN, IPSEC protokoll
- Internet
- mail-hantering, framförallt i Microsoft-miljö, Microsoft Exchange
Erfarenhet
Arbetet kräver erfarenhet av att ha arbetat med datateknik inom yrkeslivet eller som ett privat intresse. För tjänsten krävs en problemlösande inställning.
Certifiering inom Microsoft är meriterande.
Personliga egenskaper
För tjänsten krävs en hög social kompetens med betoning på följande egenskaper:
- relationsskapare (lätt för att få kontakt med människor)
- lyhörd (förmåga att uppfatta kundens behov)
- analytisk (förstå och identifiera kundens problem)
- handlingskraftig och drivande (åtgärda kundens problem snabbt och effektivt)
- team orienterad (god samarbetsförmåga med andra)
- affärsfokuserad och proaktiv (kundbesök, föreslå nya tjänster och produkter)