Kundärendehandläggare

Kundärendehandläggare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Kundärendehandläggare för elnätsanslutningar!
På Tekniska verken bygger vi världens mest resurseffektiva region. Det gör vi genom att erbjuda våra kunder smarta och effektiva tjänster inom bland annat avfall och återvinning, el och fjärrvärme samt vatten och avlopp. Just nu söker vi en kundärendehandläggare inom elnät. Avdelningen stödjer verksamheten med att hantera nyanslutningar, inmätningar, ledningsanvisningar och slutdokumentationer.

Dina arbetsuppgifter:

- Handlägga nyanslutningsärenden genom administrativt arbete i de system som används, kontakter med kunder och elinstallatörer samt utföra dokumentation m m.
- Handlägga och hantera elnätspecifika kundärenden som kommer till elnät från kundservice, till exempel abonnemangsfrågor, solceller, energiförbrukning, priser, tvister m m.

Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av administrativt arbete, med fördel inom teknikområdet. Då du kommer att hantera kundärenden som kräver elnätskompetens ser vi att du som söker har ett tekniskt intresse och med fördel teknisk kompetens förvärvad från arbete eller studier. Kunskap inom el/elnät eller närliggande områden är mycket meriterande.

I rollen förväntas du kunna arbeta strukturerat och följa uppsatta rutiner samtidigt som du vågar ta egna initiativ för att hitta lösningar på uppkomna problem. Du har en god analytisk förmåga och ett utpräglat siffersinne. Vidare har du som söker tidigare erfarenhet av att hantera kunder över telefon och mail.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Flytande svenska i tal och skrift
- Gymnasieutbildning
- Erfarenhet från kundservice
- B-körkort

Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av:

- Hantering av informationsflöden via digitala system
- Ärendehanteringssystem
- Nätinformationssystem
- Utbildning inom administration/kund/juridik
- Erfarenhet av GIS/NIS system och Trimbles system
- Arbete inom el- eller energibranschen

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsterna och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Thomas Gustavsson, 013-30 86 76. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Melanie Mårdh, rekryterare, 072-533 70 70.

Välkommen med din ansökan
Vi arbetar med en löpande urvalsprocess så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt, dock senast den 2 november.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tekniska verken Nät
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 2 november 2021

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024