Kundärendehandläggare inom elnät till Tekniska verken

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Tekniska verkens erbjudande
På Tekniska verkens elnätbolag, avdelning Produktledning, arbetar vi med utformningen av våra elnätprodukter, avseende prissättning, villkor och service. Vi är ett mindre, engagerat gäng som hanterar de kundärenden inom Tekniska verken som kräver specifik elnätkompetens. Vi kan mycket om elanvändning, elnätabonnemang, prissättning, elmarknaden, elmätning, solel, reglerande lagar och villkor mm.

Tekniska verken byter f.n. ut alla mätare i våra nät till smarta mätare. Med dessa blir det enklare att följa sin elanvändning och koppla på tjänster för energieffektivisering. Under denna period uppstår extra många elnätrelaterade frågor från våra kunder och dessa vill vi ha din hjälp med. Ofta skickar vår kundservice sådana frågor som ett ärende till dig, där du får söka data eller på annat sätt utreda frågan och svara kund genom att ringa eller skicka efterfrågat underlag. En större del av din tid kommer gå till att hantera de fall när vi upptäckt en förändrad storlek på huvudsäkring i kundens anläggning. Det innebär bl.a. registrering av uppgifter i debiterings- och kundärendesystem, men också att ta de relaterade kundsamtal som kräver fördjupad förklaring eller utredning.

Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av administrativt arbete, med fördel inom teknikområdet. Då du kommer att hantera kundärenden som kräver elnätskompetens ser vi att du som söker har ett tekniskt intresse och med fördel teknisk kompetens förvärvad från arbete eller studier. Kunskap inom el/elnät eller närliggande områden är mycket meriterande.

I rollen förväntas du kunna arbeta strukturerat och följa uppsatta rutiner samtidigt som du vågar ta egna initiativ för att hitta lösningar på uppkomna problem. Du har en god analytisk förmåga och ett utpräglat siffersinne. Vidare har du som söker tidigare erfarenhet av att hantera kunder över telefon och mail. Vi vill att du alltid har kundfokus i ditt agerande och förstår att du blir Tekniska verkens ansikte utåt i varje kundkontakt.

Övriga krav:  God allmän datorvana
Goda kunskaper i Excel
Bekväm med och kan praktiskt arbeta på distans/samarbeta online
Behärskar svenska flytande i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska
Övrig information: 
Du kommer att vara anställd av OnePartnerGroup men arbeta hos Tekniska verken i Linköping. Med anledning av rådande restriktioner förekommer arbete hemifrån, vilket innebär att du som söker behöver kunna arbeta såväl hemifrån som på plats hos företaget. Uppdraget hos Tekniska verken sträcker sig fram till aug 2022.

Frågor besvaras av Julia Hermansson, rekryteringskonsult OnePartnerGroup: julia.hermansson@onepartnergroup.se 
Sista ansökningsdag är 31/1. Observera att vi inte kan hantera ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Stenqvist

Julia Hermansson

Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Östergötland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

18 december 2024

Application Advisor, Customer support

Application Advisor, Customer support

18 december 2024