Kundassistenter till Gavlegårdarna

Kundassistenter till Gavlegårdarna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Gavlegårdarna är ett av Sveriges största bostadsbolag inom allmännyttan. Var tredje Gävlebo bor i våra bostäder som finns spridda över hela kommunen. Vi som jobbar här drivs alla av bolagets vision – Känn dig hemma. Den innebär att hyresgäster och medarbetare, men också Gävles invånare ska trivas med och hos oss. 

Vi söker nu två kundassistenter till kundcentrum!

Kundcentrum på Gavlegårdarna är indelat i två grupper – kundservice och bostadsuthyrning och vi är tillsammans 30 medarbetare. Kundservice är 16 medarbetare och är den gruppen du kommer att tillhöra. Kundcentrum är en serviceorganisation och våra kunders – ”en väg in” till Gavlegårdarna. Med vår kunskap löser vi kundernas direkta behov. Själva mötet med oss kan också få människor att må bättre och ett gott bemötande kan göra skillnad. En av våra största kanaler in till oss är genom telefon och det är där vi ser att vi behöver stärka upp vårat team mest.

Brinner du för service via telefon, har erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus och har administrativ vana kan du vara den vi söker.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-28. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ida.jonsson@randstad.se eller gustaf.sjogren@randstad.se

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som kundassistent har du daglig kontakt med våra kunder, du bemannar största delen i telefon men även via chatt/mail och till viss del reception. Det är ett omväxlande arbete där du tycker om att jobba med service via telefon och har ett brinnande intresse för att hjälpa människor och vara nyfiken på din omgivning. 

På ett välkomnande, omtänksamt och mänskligt sätt tar du emot våra kunders ärenden och löser det inom ramar för de rutiner och processer som gäller samtidigt som du säkerställer att kunden förstått och accepterat lösningen. Det är du som ger rätt service, vid rätt tillfälle och på rätt sätt till alla kunder. För oss handlar det om tillgänglighet, service och kommunikation. Vi lägger stor vikt på ett gott bemötande och att kunden ska känna sig hörd och sedd. Vi vill vara personliga och se till alla kunders egna behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Svara på allmänna frågor om uthyrning och att söka bostad
• Ta emot kunders frågor och utifrån det hjälpa kunder med tillhörande frågor
• Ge statusinformation om pågående ärenden
• Ta emot felanmälningar
• Nyckel- och tagghantering
• Betalningsärenden, såsom hyresbetalningar, underhåll- och tillvalsbeställningar
• Skriva avtal för fordonsplatser och förråd 
• Uppsägningar av bostad, fordonsplats och förråd

Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker om människor och har god kunskap av kundservice och erfarenhet av att jobba i en organisation som sätter kunden i fokus. Då vi arbetar i flertalet olika system har du datavana och ser dig själv som en god administratör. Har du även erfarenhet av bostadsbranschen så är det fördelaktigt men inget krav.

Då du kommer att ha mycket kontakt med våra kunder via telefon vill vi att du är bra på att kommunicera, lyssna och visa empati via mötet i telefon. Du utstrålar glädje, enkelhet och engagemang i kundmötet. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

För att lyckas i rollen är du öppen och positiv som person och du tycker om att arbeta i grupp. Du är ansvarstagande och kan självständigt se vilket arbete som bör utföras. 

Vi ser att du som söker har gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig. Har B-körkort och kan uttrycka dig tydligt i tal och text i både svenska och engelska.

Om företaget
I hundra år har Gavlegårdarna bidragit till en bra livsmiljö för Gävleborna. Det ska vi fortsätta med. När staden nu växer ska vi förvalta de bostäder vi har samtidigt som vi bygger många nya. Gavlegårdarna ska bidra till utvecklingen som säkrar framtidens bostäder.

På Gavlegårdarna tror vi att alla har något värdefullt att bidra med. Vi är en blandad grupp med jordnära och varma människor som brinner för att alla ska känna sig hemma hos oss. Vi kommer från olika delar av världen och är i olika åldrar men vi delar samma arbetsplats och finns där för varandra. Vi jobbar hårt men har kul under tiden. Våra värderingar hjärta och hjärna hjälper oss att skapa en kultur på arbetsplatsen som vi alla känner oss stolta och delaktiga i. Vi letar efter människor som delar vår positiva attityd och våra värderingar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024