Kundbemötandechef

Kundbemötandechef

Arbetsbeskrivning

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.



Kundbemötandechef

Ditt uppdrag är att vara en drivande kraft för att accelerera Nacka kommuns satsning på proaktivt, effektfullt och professionellt kundbemötande.

Vårt fokus på att stärka kundbemötandet är avgörande för att Nacka ska leverera maximalt värde för skattepengarna och utvecklas som en attraktiv kommun och serviceorganisation i framkant. Du blir den som målmedvetet och uthålligt  utvecklar kundbemötandet och affärsmässigheten i hela organisationen och bidrar till att  Nacka realiserar ambitionen att vara bäst på service och näringslivsutveckling. En viktig uppgift blir att förbättra kommunens näringslivsklimat genom att förbättra koncernens service, bemötande och attityder gentemot Nackas företag. Du blir ett stöd för chefer att säkerställa kvalitet och effektivitet genom att driva på utvecklingen av kundbemötandet utifrån Nackas styrmodell, medborgarnas/kundernas fokus som ledstjärna och  kommunens styrdokument.

Du agerar som strategisk samarbetspartner för chefer och framförallt ”hands-on” i utvecklingsprocesser där du stärker och tränar medarbetare att agera proaktivt, effektfullt och professionellt i praktiken. I uppdraget ingår att synliggöra och förmedla berättelser om hur Nacka flyttar fram positionerna för utveckling av service och bemötande i världsklass.  

Kvalifikationer
- Gedigen erfarenhet av strategisk och operativ utveckling av kvalitet, affärsmässighet, service och bemötande i både privat och offentlig sektor
- Erfarenhet av att hålla utbildningar
- Mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga att nå ut med budskap i både tal och skrift
- Akademisk utbildning eller likvärdig erfarenhet

För att lyckas i rollen är du en drivande och samlande kraft för att utveckla Nackas kundbemötande med helhetssyn och strategisk framåtblick. Du är proaktiv, resultatinriktad och har operativ genomförandekraft att navigera och driva processer framåt för att säkerställa att hela kommunen genomsyras av proaktivt, effektfullt och professionellt bemötande. Du är en ledare som inspirerar och får följare som levererar kundbemötande i världsklass genom din förmåga att entusiasmera och skapa förtroendefulla samarbetsrelationer.  

Arbetet som kundbemötandechef är ett funktionschefsuppdrag utan personalansvar. Du rapporterar till stöd- och servicedirektören och ingår i ledningsgruppen för stöd- och serviceområdet.

Du kommer till en roll med stora möjligheter att göra skillnad i en kommun med höga ambitioner och höga förväntningar på alla. Är du nyfiken och vill du veta mer är du välkommen att kontakta stöd- och servicedirektör Hans-Otto Halvorsen 070-431 87 80.  

Kontaktuppgifter till våra fackliga ombud hittar du här: https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/arbetsmiljo-och-rehabilitering2/samverkan-och-fackliga-fragor/fackforbund/



Vill du leda utvecklingsresan för kundbemötande i världsklass i en kommun i framkant?  

Välkommen med din ansökan senast 15 augusti.

 

Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024