Kundcenter i förändring söker teamchef till vårt kundvårdsteam

Arbetsbeskrivning

Kundcenter

Kundcenter är den första kontakten in till LKF för våra kunder. Vi är cirka 20 medarbetare som jobbar med bostadsuthyrning och kundvärdskap vilket innefattar alla typer av rådgivning och växelhantering samt felanmälningar från hyresgäster som resulterar i arbetsorderhantering. Det sker både digitalt och i fysiska möten.

Vi vill kunna möta våra kunders höga förväntningar och behov med snabb, enkel och professionell service, nu och i framtiden. Därför söker vi nu två teamchefer, en med huvudansvar för uthyrarna och en med huvudansvar för kundvärdarna som med ett närvarande ledarskap och aktiv delaktighet i den dagliga verksamheten bidrar till vår fortsatta framgång.

Kundvärdarna välkomnar kunder och besökare via våra olika kanaler. Vidare handlägger vi felanmälanprocessen och ser till att våra kunder får sina fel åtgärdade genom att bedöma ärendena och skapa och förmedla arbetsorders till rätt resurs. Kundvärdarna erbjuder även rådgivning via Mina sidor och hemsida, ger information om hyresavier, tillval, och andra allmänna frågor kopplat till boendet. Vi hanterar även sociala medier och intern information samt gör andra administrativa uppgifter och viktigast av allt – vi ser till att våra kunder får bästa möjliga service på ett enkelt och smidigt sätt.

Din roll

Som Teamchef för Kundvärdsteamet tillträder du en ny roll i vår verksamhet - en roll som du tillsammans med Kundcenterchef skapar utefter verksamhetens behov. I din roll som Teamchef arbetar du med en jämn balans mellan ledning, utveckling och drift. Genom betydande närvaro i driften, där du arbetar tillsammans med övriga medarbetare i gruppen, skapar du förutsättningar för att identifiera utvecklingsområden tillsammans med medarbetarna. Du navigerar mellan det operativa ledarskapets olika delar och coachar din grupp att nå sin fulla potential.


Ansvar samt vanligt förekommande arbetsuppgifter:


• Chef för kundvärdar inom Kundcenter. Det innebär att du är lönesättande chef för cirka 10 medarbetare och har fullt personal och arbetsmiljöansvar
• Stark samverkan med Teamchef för Uthyrningsteamet, där ni tillsammans skapar förutsättningar för gott samarbete och resultat inom Kundcenter
• Biträda den Teamchef för Uthyrningsteamet och svara för varandras arbetsuppgifter vid behov 
• Driva och vara en del av utveckling av Kundcenter och implementera nya arbetssätt
• Följa upp och kvalitetssäkra arbetsprocesser internt och externt
• Vara aktiv i utveckling och utbildning av medarbetarna inom respektive arbetsområden
• Leda och fördela resurser inom gruppen och samordna för hela avdelningen
• Samarbeta och samverka med andra avdelningar inom LKF
• Tillsammans med Kundcenterchefen verka för LKF:s fortsatta serviceutveckling
• Utföra de arbetsuppgifter som ligger inom respektive befattningar för kundvärdar och uthyrare

Om dig

Du brinner för service och vill vara med att skapa kundupplevelser i världsklass på LKF. Du har en positiv inställning, bidrar med energi och är bra på att skapa goda relationer. Du är lösningsfokuserad och ser möjligheter i utmaningar. Det innebär också att se medarbetarnas möjligheter och kompetens för att se hur kompetensen kan fördelas och användas i helheten.

Du är kommunikativ och har ett närvarande ledarskap och kan inspirera dina medarbetare. I ditt arbetssätt är du lagspelare och proaktiv genom planering och flexibilitet samt har en vilja att utvecklas och strävar efter ständiga förbättringar. Du är innovativ - vågar prova nytt samtidigt som du förstår historiken. Tjänsterna har en viktig roll i att stärka samarbetet både inom Kundcenter och med alla andra avdelningar på LKF. Målet är att utveckla, förbättra och stärka kundrelationer, oavsett ärende. Hög känsla för kvalitet och förmågan att växla i arbetsuppgifter utan att tappa tempo är viktigt.

Kvalifikationer:


• Erfarenhet av bostads-/fastighetsbranschen och mycket god förståelse för processer, arbetssätt och kundservice i branschen
• Du har dokumenterad ledarskapserfarenhet där du framgångsrikt har lett förändringsarbete
• God erfarenhet av service och mötet med kund
• God systemvana - det är en fördel om du har erfarenhet av Vitec fastighetssystem och Lime CRM-system

Vi är en organisation som lever och verkar efter våra gemensamt framtagna värdeord. Utöver nämnda kvalifikationer är det en självklarhet för oss att du, liksom företagets övriga medarbetare, alltid agerar utifrån mänsklighet, pålitlighet, långsiktighet och utveckling.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval så ansök snarast, dock senast 2020-03-12.

I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor rörande rekryteringsprocessen och rollen, vänligen kontakta ansvarig Rekryterare Björn Jonasson; bjorn.jonasson@roirekrytering.se alternativt 0709–261 227. Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret på Roi Rekryterings webbplats, roirekrytering.se. Observera att Roi Rekrytering inte tar emot ansökningar per e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 12 mars 2020

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024