Kundcenter medarbetare

Arbetsbeskrivning

Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne.Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i länet och för genomförandet av regionens investeringar i kollektivtrafikens infrastruktur.Trafiken utförs på entreprenad och bedrivs med ca 50 tåg, 800 bussar och 300 färdtjänstfordon.Antalet anställda är ca 180 varav drygt 70 är placerade i Hässleholm (administration) och resterande i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad (främst kundinformation, försäljning och beställningsmottagning).


Arbetsuppgifterna innebär försäljning av Skånetrafikens och Öresundsregionens olika biljetter samt information till våra kunder om tider, priser och resmöjligheter i hela länet samt i Öresundsregionen.Du kommer också att ha ansvar för egen kassaredovisning.Timanställning innebär att du kallas in vid behov vilket kan innebära tjänstgöring även under kvällar och helger.

Du skall ha grundutbildning på gymnasienivå och goda kunskaper i engelska - ytterligare språkkunskaper är meriterande.Vidare skall du ha erfarenhet av servicearbete med kund-kontakter samt god datorvana.Personliga egenskaper som servicekänsla, social kompetens, noggrannhet och självständighet är av stor vikt.Humor och spontanitet är andra egenskaper som vi värderar högt.

Skånetrafiken strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.Då ca 80 % av våra kundinformatörer är kvinnor ser vi gärna manliga sökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skånetrafiken
  • 3 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 februari 2007
  • Ansök senast: 30 mars 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010