Kundcenter vikariat – Telge Bostäder

Arbetsbeskrivning

Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.   Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad.  Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.

 

Så här säger Lena Hansson, rekryterande chef om rollen: ”Är du effektiv, positiv och serviceinriktad och strävar efter att leverera en positiv kundupplevelse? Då har vi jobbet för dig på Telge Bostäders kundcenter. ”

 

Arbetsuppgifter och ansvar I rollen som kundcentermedarbetare svarar du på våra hyresgästers frågor och registrerar felanmälningar i vårt fastighetssystem. Ärenden kommer huvudsakligen in via telefon, mejl och chatt. Eftersom Kundcenter också bemannar Telge Bostäders tre distrikts receptioner, ingår det även tjänstgöring i receptionen. Till receptionen kommer det in hyresgäster som har frågor; de ska välja tillval till sin lägenhet, vill göra felanmälningar eller bara har synpunkter.

 

Man hjälper också till vid omflytt, det vill säga hyresgäster som flyttar ut respektive in. Vi assisterar även våra entreprenörer och egen personal som behöver låna eller lämna tillbaka nycklar eller brickor. Vi jobbar efter ett rullande schema och varvar pass i telefonen med pass i receptionen. Arbetstiderna är förlagda under vardagar mellan 07:30 och 16:30. Kundcenter sitter jämnt fördelat i Lina Hage, Brunnsängs centrum eller i Hovsjö.

 

Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar, vi bygger och utvecklar socialt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster – en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQI-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet.

 

Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För att vara aktuell för den här tjänsten ska du ha en gymnasieutbildning samt ha viss erfarenhet från kundservice, callcenter per telefon, mejl och chatt.

Du kan också ha erfarenhet från tidigare arbete i reception. Det är bra om du har tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter inom fastighetsbranschen.

 

Som person är du lösningsorienterad, stresstålig, lättlärd och kommunikativ. Du kan hantera flera saker samtidigt, är en flexibel och är en noggrann relationsbyggare. Du har förståelse för kundens behov och brinner för att leverera god service.

 

 

 

Bra svenska och engelska i tal och skrift, dator- och systemvana och goda kunskaper i Officepaketet är andra förmågor som behövs för den här tjänsten. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

 

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.

 

Sista ansökningsdatum 16 december 2024

 

Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Lena Hansson du ska kontakta, på 08-550 231 08. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Nickolina Kostic för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

 

Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.

 

Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

Kontaktpersoner på detta företaget

Veijo Stenbäck
550 298 07
Jari Koskinen
08-550 298 03
Charlotte Dannefalk

Marie Reinius

Sven Strand

Maria Stenbäck

Lisbeth Näsdal

Ida Södersten

Petra Härnwall

Lars Gustafsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Bostäder AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2024
  • Ansök senast: 16 december 2024

Besöksadress

Storgatan 42
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


23 december 2024