OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upplands Lokaltrafik (UL) är trafikhuvudman och ansvarar för kollektivtrafiken i Uppsala län. Verksamheten omfattar linjetrafik med buss, skolskjutstrafik och regionaltåg, Upptåget. All trafik upphandlas. Totalt används ca 340 bussar och 8 tåg. UL ägs av Landstinget i Uppsala län och länets kommuner. Totalt sysselsätter UL-trafiken ca 1 200 personer varav 46 är anställda av UL. Upplands Lokaltrafik AB söker en kundcenteransvarig till Försäljningsavdelningen. Arbetet innebär i stort att du ansvarar för driften av Upplands Lokaltrafik AB kundtjänst. Du arbetar operativt med schema, bemanning, fördelning av arbetsuppgifter och ingår även i personalstyrkan. Som kundcenteransvarig arbetar du även strategiskt med att säkerställa att vår verksamhet är väl fungerande och utvecklas mot våra mål. I detta arbete ingår rutinskapande inom områden som kassahantering, redovisning, inköp och utbildning. Du har ansvar för kvalitets- och resultatuppföljning inom områdena biljettförsäljning, kundbesök och telefontjänst. Att utveckla Kundtjänst utgör en del av tjänsten. Personalansvar ingår. Befattningen är direkt underställd försäljningschefen. För att lyckas i ditt arbete ska du ha arbetat inom kundtjänst i tjänsteproducerande verksamhet i flera år. Arbetet kräver erfarenhet av hantering av kassor. Du behöver ha goda ledaregenskaper samtidigt som du har lätt för att samarbeta i en grupp. Service och kvalitet bör vara ledord i ditt arbete. Du behöver vara initiativrik för att hitta vägar till utveckling och möjligheter till att förbättra arbete i teamet. Engagemang, mål- och resultatinriktad, ansvarstagande och självständighet är egenskaper som vi värderar högt i kombination med kreativitet, förmåga att strukturera och organisera samt förmåga att prioritera. Vid anställning begärs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister.