Kundcenteransvarig

Arbetsbeskrivning

Upplands Lokaltrafik (UL) är trafikhuvudman och ansvarar för kollektivtrafiken i Uppsala län. Verksamheten omfattar linjetrafik med buss, skolskjutstrafik och regionaltåg, Upptåget. All trafik upphandlas. Totalt används ca 340 bussar och 8 tåg. UL ägs av Landstinget i Uppsala län och länets kommuner. Totalt sysselsätter UL-trafiken ca 1 200 personer varav 46 är anställda av UL. Upplands Lokaltrafik AB söker en kundcenteransvarig till Försäljningsavdelningen. Arbetet innebär i stort att du ansvarar för driften av Upplands Lokaltrafik AB kundtjänst. Du arbetar operativt med schema, bemanning, fördelning av arbetsuppgifter och ingår även i personalstyrkan. Som kundcenteransvarig arbetar du även strategiskt med att säkerställa att vår verksamhet är väl fungerande och utvecklas mot våra mål. I detta arbete ingår rutinskapande inom områden som kassahantering, redovisning, inköp och utbildning. Du har ansvar för kvalitets- och resultatuppföljning inom områdena biljettförsäljning, kundbesök och telefontjänst. Att utveckla Kundtjänst utgör en del av tjänsten. Personalansvar ingår. Befattningen är direkt underställd försäljningschefen. För att lyckas i ditt arbete ska du ha arbetat inom kundtjänst i tjänsteproducerande verksamhet i flera år. Arbetet kräver erfarenhet av hantering av kassor. Du behöver ha goda ledaregenskaper samtidigt som du har lätt för att samarbeta i en grupp. Service och kvalitet bör vara ledord i ditt arbete. Du behöver vara initiativrik för att hitta vägar till utveckling och möjligheter till att förbättra arbete i teamet. Engagemang, mål- och resultatinriktad, ansvarstagande och självständighet är egenskaper som vi värderar högt i kombination med kreativitet, förmåga att strukturera och organisera samt förmåga att prioritera. Vid anställning begärs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010