OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har varit marknadsledare i snart 250 år.Nu ska vi börja ta hand om kunderna också.Falu Rödfärg är ett av Sveriges mest kända varumärken med en fantastisk spännvidd - alltifrån kulturhistoriska värden via bruksfärg på lador och uthus till hypermodern design.Färgen har tillverkats i obruten följd sedan 1764 och är idag en levande symbol för såväl svensk målartradition som nyskapande arkitektur. Verksamheten bedrivs i Falun i företaget Stora Kopparbergs Bergslags AB som är ett helägt dotterbolag till Stora Enso.Vi har idag 15 anställda och omsätter i år 22 miljoner kronor, men vi räknar med att växa ordentligt framöver.De senaste åren har vi genomfört stora strategiska förändringar i vårt sätt att möta marknaden. Nästa viktiga steg är att vi vid årsskiftet tar över hela ansvaret för försäljningen till återförsäljare och grossister.Det innebär att vi som bäst är i färd med att bygga upp en egen säljorganisation - och en viktig pusselbit i detta arbete är att skapa ett professionellt Kundcenter.Vår ambition är lika enkel som tydlig: vi ska erbjuda branschens mest personliga och engagerade kundservice.Genom vårt Kundcenter ska såväl färgfackhandlare och byggmarknader som arkitekter, byggherrar och konsumenter kunna få snabb och personlig rådgivning kring våra produkter.Du blir med andra ord en samarbetspartner till såväl proffs som gör-det-självare.Du blir också ansvarig för hanteringen av inkommande telefonförfrågningar och eventuella reklamationer. Som ansvarig för vårt Kundcenter blir du vårt ansikte och vår röst mot marknaden.Det är en nyckelfunktion som ska bidra till att ta Falu Rödfärg in i en fortsatt framgångsrik framtid. För att klara jobbet tror vi att det är viktigt att du har en bakgrund från kvalificerat kundservicearbete.Du bör också ha erfarenhet av att planera och strukturera en verksamhet, avdelning eller funktion.Det blir din uppgift att analysera behoven och lägga upp rutiner för att kvalitetssäkra arbetet.Tidigare erfarenhet av vår bransch eller produktområde är ett plus, men det allra viktigaste är att du är utåtriktad, positiv, engagerad och driven och att du inser hur ett professionellt och personligt bemötande kan öka varumärkets värde. Känner du att den här beskrivningen stämmer på dig och att du vill vara med och föra ett av Sveriges äldsta varumärken in i framtiden, så hoppas vi att du hör av dig.Ta kontakt med Ulf Alexandersson på Sprint som hjälper oss med denna viktiga rekrytering.Vi vill ha din ansökan senast den 25 november.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfAlexandersson, Sprint
070 - 260 50 00
Ulf Alexandersson, Sprint
070 - 260 50 00
Anna-Lena Hagström,
072 – 514 10 91
Mikael Ek, Rekryteringskonsult Sprint Dalarna
072-229 59 29
Ulf Alexandersson,
070 - 260 50 00
Mikael Ek, VD Sprint
072-229 59 29
Mikael Ek, VD & rekryteringskonsult Sprint
072-229 59 29
Mikael Ek, VD & Rekryteringskonsult på Sprint
072-229 59 29