OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skanska Maskin är ett dotterbolag till Skanska Sverige AB och verkar inom hela Sverige. Vi hyr ut alla nödvändiga maskiner, kranar, bodar och annan utrustning till Skanska och externa kunder. Bland våra kunder finns företag inom såväl bygg & anläggning som övrig industri.
Vi hjälper kunden från etablering till färdigställande av projekt samt med att skapa effektiva, säkra och gröna arbetsplatser.
Till vårt kundcenter i Skövde söker vi nu en säljande kundcenteransvarig, som har ett kundnära bemötande.
Vill du vara med och utveckla vårt kundarbete och vårt duktiga team?
Du kommer att arbeta med ett team som säkerställer att kunder bemöts med utmärkt service och rådgivning. Det är viktigt att du aktivt arbetar för att uppnå en god lönsamhet, samt att våra tjänster och produkter håller en hög nivå. I rollen ingår bland annat att:
• Leda, fördela och utveckla arbetet på kundcenter med arbetsmiljö och säkerhet i fokus
• Bedriva ett affärsmässigt och lönsamt kund- och marknadsarbete inom kundcentrets område
• Säkerställa implementering och tillämpning av gemensamma arbetssätt (VSAA) inom kundcentret
• Utföra inköp i vårt affärssystem
• Vara behjälplig med råd kring maskinutbud, tillbehör och andra tjänster relaterade till bygg- och anläggningsprojekt
• Ha ett nära samarbete med våra övriga kundcenter inom Skanska Maskin
Som kundcenteransvarig har du resultatansvar för kundcentret, vilket innebär att du aktivt arbetar för att uppnå en god lönsamhet och hålla en hög kvalitet på våra produkter och tjänster.
Du kan det här med goda relationer
Vi söker dig med erfarenhet av arbetsledning. För att bli framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av uthyrning av bygg- och anläggningsmaskiner.
Erfarenhet från omorganisation ser vi även som en styrka. Du har god datavana och B - körkort är ett krav!
Vidare har du erfarenhet av att skapa framgångsrika kundrelationer och är strukturerad och har ett starkt driv. Du tänker ur ett långsiktigt perspektiv och har lätt för att etablera förtroende.
Det är viktigt att du är en lagspelare och är duktig på att föra dialog med kunder och medarbetare. Du är en viktig förebild för Skanska, varför det är viktigt att du delar våra värderingar. http://www.skanska.se/sv/Om-Skanska/Vara-varderingar/
Vi sätter stort värde i personlig lämplighet.
Vi vill lära känna dig!
Vi ser fram emot din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är den 5 februari 2017 och vi kommer löpande att genomföra urval.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Områdeschef Mikael Bredelius på 010-4480688.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Not Specified
Helena Wennergren
+46 41025282
Anneli
Projektinköpare Hus - Uppsala
BIM-coach till Skanskas husverksamhet i Stockholm
Projektchef - Hus Stockholm
Projektutvecklare – Nya Hem Göteborg
Materialhanterare Skanska Maskin Kalmar
Kundansvarig - Skanska Nya Hem, Göteborg
Säljare/Uthyrare till Skanska Maskin