Kundcenterassistent

Arbetsbeskrivning

De flesta av oss kommer dagligen i kontakt med varor som har kommit in via någon av Sveriges 52 allmänna hamnar. Juicen, möblerna, bensinen, kläderna, flygbränslet, parfymen, bilarna – ja, listan kan göras lång. Ca 95 % av det vi använder kommer in eller skeppas ut via en hamn.

Gävle Hamn AB är idag en av Sveriges 10 största hamnar. Vi är ca 100 medarbetare som tillsammans arbetar med att erbjuda näringslivet effektiva och långsiktigt hållbara transport- och logistik-lösningar. I de dagliga arbetsuppgifterna ingår allt från att lossa och lasta båtar till att utveckla och underhålla hamnområdets infrastruktur. Vi hyr även ut mark och magasin till flera företag som finns och verkar i regionen.
Bolaget omsätter cirka 235 miljoner kronor per år och är kommunägt.
Från 2012 och under de närmaste åren därefter investeras det för cirka
500 miljoner kronor i bl.a breddning och fördjupning av farleden in till hamnen.


I augusti öppnade vi ett kundcenter för att leverera tjänster med ännu bättre kvalitet och effektivitet till våra kunder samt skapa möjligheter för ett utökat utbud. Kundcentret fungerar som en kanal in för alla hamnens intressenter där operativa och administrativa frågor länkas samman. Vårt team består nu av fem personer, och kundcentret fortsätter att växa. Vi söker därför ytterligare en kundcenterassistent som vill vara med och bidra till utvecklingen av Gävle hamns kundcenter.


ARBETSUPPGIFTER
Som Kundcenterassistent hanterar du dagliga kontakter med hamnens olika kunder/ intressenter och fungerar som en länk till den operativa verksamheten. Dina arbetsuppgifter omfattar att prioritera kunduppdrag, arbeta med kundsupport och kundrapportering. Trafikplanering samt viss leverans- och terminalplanering ingår i uppdraget. Du arbetar även med stadsvägning, bokningsmottagning och viss dokumentation, exempelvis frakthandlingshantering för de olika uppdragen. Förutom personliga möten, vid ex in- och utpassering till området, sker kommunikationen i ett antal olika kanaler, ex; telefoni, mail och webchat. Schemalagd arbetstid, förmiddags- och eftermiddagspass, samt viss beredskap kan ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning, gärna inom logistikområdet, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet från logistik, sjöfart, väg, järnvägstransporter eller liknande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta administrativt och/eller erfarenhet av kundkontakter. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, då tjänsten kräver att du ska kunna utrycka dig i både tal och skrift på båda språken. Även B-körkort är ett krav.

Tjänsten som Kundcenterassistent innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer ställa krav på att du både kan arbeta i grupp och självständigt. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten ställer är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig.

Urvalet sker löpande, välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sami Engstrand
070-167 52 90
Sandra Jonsson
026-17 88 50
HSM- chef Linda Astner
026-17 88 69
HR konsult Frida Wikström
026-177141
Unionen Sandra Jonsson
026-17 88 50
Kundcenterchef Sami Engstrand
070-167 52 90
Marknadschef Håkan Bergström

Underhållschef Pontus Donnerstål

HR Sandra Jonsson
026-178850
Trafik-och Säkerhetschef Ulf Boogh

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle Hamn AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Schema. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 november 2013

Besöksadress

Fredriksskans 80647 Gävle
None

Postadress

Fredriksskans
Gävle, 80647

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024