OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bostaden står inför en spännande utveckling med många projekt inom olika områden. Vill du vara med på denna resa mot nya mål och resultat?
På Bostaden får du jobba ihop med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där vi vill tänka nytt och kreativt. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats. För dig med energi och handlingskraft finns möjligheter att vara med och bidra till utvecklingen av verksamheten hos oss.
Kundcenter är en del av Bostadens marknadsavdelning som bland annat svarar för företagets uthyrningsfrågor, fastighetsadministration samt projekt av olika slag. Enheten är Bostadens ansikte utåt i hyresrelaterade frågor där man har kontakt med både bostadssökande och hyresgäster.
Arbetsbeskrivning:
Som kundcenterchef har du det övergripande ansvaret över Bostadens kundcenter. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp verksamhetens mål och planer. I det arbetet ingår att initiera och driva utveckling, förbättring och effektivisering av rutiner och arbetsprocesser inom enheten. Du inspirerar och skapar aktivt goda förutsättningar för medarbetarna att nå enhetens process- och servicemål både på individ- och enhetsnivå. Utöver detta har du en stödjande roll inom fastighetsadministration, hyresjuridik samt vid mer komplicerade uthyrningsärenden.
Utifrån Bostadens uppdrag och samhällsansvar ingår det även i rollen att upprätthålla ett nära samarbete med till exempel Umeå Universitet och Umeå kommun.
Du är intresserad av utvecklingsarbete och tar vara på digitaliseringens möjligheter. Ditt uppdrag innebär att leda och utveckla vårt kundcenter till en verksamhet med fortsatt hög servicenivå gentemot våra kunder. Vår service och vårt bemötande är avgörande, för att bibehålla nöjda kunder och hyresgäster.
Kompetensprofil:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från ledande befattning och gärna inom kundservice eller liknande område. Om du dessutom har erfarenhet av att jobba med verksamhetsutveckling så värdesätter vi det högt.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är trygg i din ledarroll och som trivs med att coacha och utveckla ett team. Som ledare får du individer att växa och utvecklas. Du ska även ha lätt för att fatta beslut och få saker att hända.
Som person är du stabil, har en positiv inställning och ett kundorienterat förhållningssätt. Du brinner för god service och har en god förmåga att kommunicera både internt och externt.
Det är viktigt att du delar Bostadens grundvärderingar om människors lika värde, öppenhet, affärsmässighet samt omtanke om människors, Bostadens och Umeås bästa.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Ring gärna:
Anders Hugosson, marknadschef, 090-17 75 51
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Urban Holmberg, unionen, 090- 17 75 58
Ansökan:
Läs mer och sök jobbet på vår hemsida, www.bostaden.umea.se, senast 10 augusti.
Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.