Kundcenterchef till Arento i Göteborg

Kundcenterchef till Arento i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi expanderar, växlar upp och söker nu dig som vill bli en av våra tillväxtmotorer! Som kundcenterchef har du ansvar för att utveckla ditt team och verksamheten, alltid med tydlighet och sinne för affärer. Är du våra nya kundcenterchef i Göteborg?

Arento AB är ett helsvenskt bolag som ingår i Sveviakoncernen. Vi förser bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige med anläggning- och byggmaskiner. I vårt erbjudande ryms allt från uthyrning av maskiner, fordon och utrustning, till fullservice vid etableringar och vägavstängningar. Nu står vi inför en spännande framtid då vi växlar upp och växer. Därför söker vi nu en kundcenterchef till Göteborg som vill anta utmaningen att utveckla och stärka företagets affärer med kunden i fokus. Läs gärna mer om Arento på vår hemsida (https://www.arento.se/) eller i någon av våra sociala kanaler - instagram (https://www.instagram.com/p/BwEienDFv48/), facebook (https://www.facebook.com/arentoab/) och linkedin (https://www.linkedin.com/company/arento-ab/).

Om tjänsten
I rollen som kundcenterchef har du ansvaret att göra Arento till kundens självklara val när det gäller inhyrning av maskiner, fordon och utrustning. Med kundens behov i fokus och en enastående service, samt ett aktivt arbete med att bevaka och bearbeta den lokala marknaden är din uppgift att skapa nya affärer. På något års sikt ska ytterligare en mindre filial öppnas i geografin rund kundcentret. Vidare ska du leda och coacha dina medarbetare och ansvara för det operativa arbetet på kundcentret.

Som kundcenterchef har du också det övergripande personal-, budget- och resultatansvaret för kundcentret. Det innebär att utifrån våra mål utveckla såväl verksamheten som ditt team med fokus på lönsam tillväxt, en hög servicenivå, där fokus är att lösa kundens behov enligt devisen ”komplett utan krångel” och en arbetsplats där medarbetarna utvecklas och motiveras. Du ansvarar även för att arbetet drivs utifrån det arbetssätt som är framtaget inom bolaget.

Vem är du?
Vi letar efter dig som drivs av att utveckla verksamheten och affären tillsammans med ditt team! Det är det allra viktigaste. Men du är även van att göra affärer B2B och kan en hel del om kundrelationer, nykundsbearbetning och du har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.

Vi tror att ett stort intresse för ledarskap är ett måste för att lyckas i den här rollen. Som ledare på Arento har du förmågan att kommunicera, på ett tydligt men lyhört sätt. Du involverar och utvecklar ditt team och dig själv men även affären genom att sätta tydliga mål som du kommunicerar och följer upp. Vår ledarprofil kombinerad med en stor portion affärsmannaskap tror vi är vägen till framgång hos oss.

Har du erfarenhet av en tillväxtresa och /eller uppstartsprojekt är det en fördel, liksom erfarenhet inom uthyrning- eller bygg och anläggningsbranschen. Har du dessutom ett stort kontaktnät inom branschen är det ett extra plus.

I denna roll behöver du kunna behärska svenska i tal och skrift, ha god datorvana, samt B-körkort.

Vad kan Arento erbjuda dig?
Arento är ett bolag i en expansiv fas med ett tydligt mål och med en ledning som ständigt strävar framåt i positiv anda. Hos oss blir du snabbt en i gänget och får möjlighet att utvecklas tillsammans med bolaget. Samarbete ligger i vårt DNA och vi drar prestigelöst nytta av varandras styrkor. Arentos medarbetare trivs och stannar kvar - länge. Med stor kunskap om säkerhet, hantering, skötsel och underhåll finns här alltid någon att fråga. Vi vill vara en arbetsplats för alla. Det är tillsammans vi skapar framgång!

Ansökan och information
Vill du vara med och utveckla Arento? Välkommen med din ansökan senast den 20 januari. Ytterligare upplysningar lämnas av Affärsområdeschef Johan Thuresson, 0703344674.

När du ansöker behöver du svara på några urvalsfrågor, vilket gör att vi inte vill ha ett personligt brev. Arento arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att säkerställa att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 20 januari 2022

Besöksadress

Svevias huvudkontor Hemvärnsgatan 15
None

Postadress

Box 4018
Stockholm, 17104

Liknande jobb


Butiks- och Uthyrningsansvarig

Butiks- och Uthyrningsansvarig

29 oktober 2024

Medarbetare till Fritidsbibliotek, Solna stad

Medarbetare till Fritidsbibliotek, Solna stad

24 oktober 2024

Vikarierande Uthyrare

Vikarierande Uthyrare

22 oktober 2024