OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundcenterchef
Hallstahem fortsätter att utveckla sin organisation för att kunna ge bästa möjliga kundservice för dagens och morgondagens hyresgäster inom allmännyttan i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm.
Vi söker därför efter en Kundcenterchef till vår kundservice som består av fem kompetenta och härliga kollegor.
Erbjudandet
Vi kan nu erbjuda en central roll i en mindre organisation som präglas av en familjär stämning och god sammanhållning. En organisation med goda förutsättningar för att bedriva och utveckla sitt erbjudande av ”boende i världsklass”. En ledande roll med stora möjligheter att bidra och påverka verksamheten och kundcentrets framtida roll. Som Kundcenterchef ingår du även i Hallstahems chefsgrupp och rapporterar direkt till VD.
Rollbeskrivning
Som kundcenterchef ansvarar du för bolagets kundservice vilket inkluderar kundcenter, uthyrning samt boendeinformation. Ansvaret omfattar verksamhets- & personalansvar. Du ska leda, organisera, planera och följa upp verksamheten i relation till övergripande mål och handlingsplaner. Du är själv en operativ resurs i gruppen i vardagen.
Rollen innefattar arbetsuppgifter av mer långsiktig, strategisk karaktär såväl som operativa arbetsuppgifter i den dagliga verksamheten. Din viktigaste uppgift är att leda, entusiasmera och samordna arbetet inom avdelningen för att möjliggöra att uppsatta mål i ägardirektiv, affärsplan och verksamhetsplaner uppnås samt att utveckla organisationen och bolagets kundservice också på lång sikt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ledar- och chefsansvar för avdelningens medarbetare samt ansvara för bemanning, kompetensförsörjning och kompetensutvecklingsfrågorAnsvar för att verksamhet och resultat inom avdelningen utvecklas enligt fastställd budget, mål och verksamhetsplanUtveckling av företagets kundservice & uthyrningsprocess inkl. felanmälan, nyckelhantering, inflyttningsprocess etc.Operativ resurs i kundcenter i vardagenIngå i Hallstahems chefsgrupp och ta ett gemensamt ansvar för genomförande av beslutade aktiviteter på företagsnivåAktivt medverka i nätverk för att bidra till företagets utveckling
Önskvärda kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Kundcenterchef på Hallstahem tror vi att du minst har en gymnasial utbildning och jobbat några år inom liknande verksamhet. Du bör dessutom haft en ledande position tidigare och är väl bekant med ekonomi-, personal- och arbetsmiljöfrågor.
Som person söker vi efter dig som i grunden brinner för service och kundnytta. Som är van att hantera att vara chef och samtidigt naturligt kunna delta i det operativa arbetet. Någon som har förmågan att skapa tydlighet, struktur och trygghet genom engagemang, samarbete och dialog. Du som tror att mål uppnås genom dialog, kommunikation och samarbete.
Hallstahem
Hallstahem är ett allmännyttigt bostadsbolag som hyr ut och förvaltar lägenheter i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm. Som medarbetare på Hallstahem arbetar du varje dag för att komma närmare vår vision ”boende i världsklass” - med samarbete, engagemang och trygghet som ledord.
Du utför de arbetsuppgifter som ingår i din rollbeskrivning, och är samtidigt prestigelös och har en positiv vilja att hjälpa till i hela företaget när det behövs. Du är affärsmässig och deltar aktivt i utvecklingen av vår kundservice.
Välkommen med din ansökan!
I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Sista dagen för att söka tjänsten är satt den 28 mars. Dock kan urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsult Joon Fröberg på Skills Rekrytering, 070- 616 00 79.