OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Xelents affärsidé är att med spetskompetens, passion och lokal förankring hjälpa kunden att välja rätt lösning för Dokument, IT och Telefoni. Oavsett storlek, komplexitetsnivå och budget levererar vi rätt lösning till rätt kund. Skalbara, driftsäkra och kundanpassade lösningar, heltäckande och personlig support samt förmånlig finansiering. Xelent är Sveriges snabbast växande Dokument, IT och Telefonikedja och vi finns just nu på 11 platser i Sydvästra Sverige: Säffle – Trollhättan – Göteborg (Västra Frölunda och Stig Center) – Örby – Borås – Varberg – Falkenberg – Halmstad – Ängelholm - Kristianstad
För mer information om företaget gå in på www.xelent.se
Om tjänsten:
XELENT fortsätter att expandera och utveckla kunderbjudandet. Vi söker därför en Kundcenterchef till vårt kontor i Varberg.
Tjänsten innebär både en administrativ- och arbetsledande tjänst, men framför allt en operativ försäljningsroll. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi ser att du besitter en stark professionell affärsmässighet i kombination med ett tydligt ledarskap och en positiv entreprenörsanda. I vårt företag är det mycket viktigt att du som Kundcenterchef är en lagspelare och har en mycket god förmåga att stimulera, värdera och utveckla dina medarbetare och kollegor på ett positivt och engagerat sätt. Vi värdesätter också ödmjukhet och respekt i förhållande till medarbetare och arbetsuppgifter.
Du kommer också att vidareutveckla relationerna med våra kunder och affärspartners tillsammans med övriga personer och avdelningar i företaget. Du kommer att rapportera till bolagets VD.
Ansvarsområden
- Utveckla och bibehålla befintliga kundrelationer samt att utveckla nya affärsmöjligheter
- Personalledning
- Budget- och försäljningsansvar
- Resultatuppföljning
- Ansvara för kontinuerlig kvalitets- och dokumentationsuppföljning samt effektivitetshantering
Erfarenhets- och kunskapskrav
- Dokumenterad erfarenhet av att driva försäljning inom B2B
- Erfarenhet av ledarskap.
- Erfarenhet av arbete inom IT/teknik
- Erfarenhet av Projektledning
- Van att röra sig bland beslutsfattare
Meriterande erfarenhet och kunskap
- Erfarenhet av tjänster/systemförsäljning
- Utbildning i projektledning
Utbildningskrav
- Genomförd och avslutad gymnasieutbildning inom t ex, teknik, data/IT, eller handels och service.
Personliga kompetenser
- Resultatfokuserad och affärsmässig
- Ihärdig och självgående
- Relationsorienterad
- Strukturerad och organiserad
- Kvalitetsmedveten
- Kreativ och lösningsorienterad
- Prestigelös och ödmjuk
Övrigt
- B körkort
Välkommen med din ansökan!
Ansökan:
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan via vår webbsida: www.speedgroup.se
OSA för tjänsten är fredagen den 16 augusti.
Vi önskar att tydliggöra tidsplanen för processen, då det är semestertider, att vi kommer värdera alla ansökningar fram tom 16 augusti och att de personliga intervjuerna (på Speeds kontor i Varberg) sker under veckorna 32 och 33.
Vi kommer sedan att i slutet av vecka 33 återkoppla till alla sökande om processens tidsplan.
Vid frågor rörande denna tjänst vänligen kontakta:
(nåbar fr om vecka 31 pga semestertider)
Annika Rådberg
Operativ Chef / Rekryterare
Tfn: 033 – 722 59 02
Speed Professionals AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård