OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På stadsledningskontoret arbetar ungefär 120 personer. Vi är en politiskt styrd organisation och fungerar som ett stabsorgan till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret är ett nav i organisationen där politik, förvaltning och verksamheter möts. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom upphandling HR, it, ekonomi, registratur, juridik, kommunikation och näringsliv.
Lidingö stads kundcenter fick fina resultat i den senaste servicemätningen från SKR. Servicemätningen är en nulägesmätning som visar hur invånarna upplever kommunens bemötande, tydlighet och enkelhet via telefon eller e-post. Vi hamnar i toppen inom samtliga delar och där sex av tio invånare som besvarat enkäten ger kommunen högsta betyg för bemötande och tydlighet.
Vill du vara en del av vårt fina team, ha roligt på jobbet och leverera kundservice i högsta klass? Vi söker nu en kundcenterhandläggare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kundcenterhandläggare med hemvist i svarsgruppen för miljö- och stadsbyggnad. På sikt tänker vi att du även ska kunna handlägga ärenden i andra svarsgrupper.
Dina arbetsuppgifter består i att arbeta schemalagt med att svara på alla inkommande samtal från medborgare och där målet är att i första kontakt kunna lämna information och lösa så många frågor och ärenden som möjligt. Det ingår även en hel del administrativa arbetsuppgifter inom området samt användning av olika verksamhetssystem. I ditt ansvar ingår det att lära dig många saker på bredden samt att lära dig ditt specialområde på djupet.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten som kundcenterhandläggare letar vi efter dig som har några års erfarenhet av arbete inom kundtjänst. För tjänsten behöver du även ha en lämplig avslutad gymnasial utbildning och om du dessutom har vidareutbildning eller tidigare erfarenheter kopplade till det specifika verksamhetsområdet är det meriterande. Tjänsten kräver god datorvana och goda kunskaper i användandet av olika arbetsverktyg som Officepaketet, ärendehanteringssystem, web-karta med flera.
Du ska kunna möta människor både i telefon och i verkliga livet samt vara van att hantera människor med olika behov. Det är av största vikt att du brinner för kundrelaterade frågor, att du är lösningsfokuserad och att du vill ge bästa möjliga service och bemötande till de som tar kontakt med oss. Innehavande av körkort är meriterande för tjänsten men inget krav. Arbetet i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Vi arbetar utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och agera för att ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna.
ÖVRIGT
Staden tillämpar individuell lönesättning. Intervjuer kommer att ske löpande.
I tjänsten ingår ett kvällspass var femte vecka till klockan 18:00.
Vi erbjuder möjlighet till arbete på distans upp till 2 dagar i veckan.
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.