Kundcenterhandläggare

Kundcenterhandläggare

Arbetsbeskrivning

På stadsledningskontoret arbetar ungefär 120 personer. Vi är en politiskt styrd organisation och fungerar som ett stabsorgan till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret är ett nav i organisationen där politik, förvaltning och verksamheter möts. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom upphandling HR, it, ekonomi, registratur, juridik, kommunikation och näringsliv.

Lidingö stads kundcenter fick fina resultat i servicemätningar från SKR. Servicemätningen är en nulägesmätning som visar hur invånarna upplever kommunens bemötande, tydlighet och enkelhet via telefon eller e-post.

Vill du vara en del av vårt fina team, ha roligt på jobbet och leverera kundservice i högsta klass? Vi söker nu en kundcenterhandläggare.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundcenterhandläggare har du din hemvist i den svarsgrupp som tar emot frågor kopplat till Tekniska förvaltningen och Fastighetsförvaltningen. På sikt tänker vi även att du ska kunna handlägga ärenden i andra svarsgrupper och att du lär dig grundläggande frågor som rör miljö- och stadsbyggnad.

Dina arbetsuppgifter består i att arbeta schemalagt med att svara på alla inkommande samtal från medborgare och där målet är att i första kontakt kunna lämna information och lösa så många frågor och ärenden som möjligt. Det ingår även en hel del administrativa arbetsuppgifter inom området samt användning av olika verksamhetssystem. I ditt ansvar ingår det att lära dig många saker på bredden samt att lära dig ditt specialområde, kopplat i huvudsak till tekniska förvaltningen och även till Fastighetsförvaltningen mer på djupet.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten som kundcenterhandläggare letar vi efter dig som har några års erfarenhet av arbete inom kundtjänst med telefon och dator som främsta verktyg. För tjänsten behöver du ha en lämplig avslutad gymnasial utbildning och om du dessutom har vidareutbildning eller tidigare erfarenheter kopplade till det specifika verksamhetsområdet är det meriterande. Tjänsten kräver god datorvana och goda kunskaper i användandet av olika arbetsverktyg som Officepaketet, ärendehanteringssystem, web-karta med flera. Det är också mycket viktigt att effektivt kunna söka/hitta information på webben.

Du ska kunna möta människor både i telefon och i verkliga livet samt vara van att hantera människor med olika behov. Det är av största vikt att du brinner för kundrelaterade frågor, att du är lösningsfokuserad och att du vill ge bästa möjliga service och bemötande till de som tar kontakt med oss. Innehavande av körkort är meriterande för tjänsten men inget krav. Arbetet i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska.

Vi arbetar utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och agera för att ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna.

ÖVRIGT
Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande. I tjänsten ingår ett kvällspass var femte vecka till klockan 18:00.

Vi erbjuder möjlighet till arbete på distans upp till 2 dagar i veckan.

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024