Kundcenterhandläggare

Kundcenterhandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi tillhör stadsledningskontoret som är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 120 medarbetare. Vi fungerar som bron mellan politik, förvaltning och stadens olika verksamheter. Dagligen hjälper vi våra kollegor med råd, stöd och service inom hr, ekonomi, upphandling, kommunikation, registratur, juridik och it. Här samlas stor kompetens och många yrkeskategorier vilket ger en dynamisk arbetsmiljö med mycket utbyte och lärande.​


ARBETSUPPGIFTER
Som kundcenterhandläggare har du din hemvist i den svarsgrupp som tar emot frågor kopplat till Miljö och stadsbyggnadsförvaltningen. På sikt tänker vi även att du ska kunna handlägga ärenden i andra svarsgrupper och att du lär dig grundläggande frågor som rör Tekniska förvaltningen.

Dina arbetsuppgifter består i att arbeta schemalagt med att svara på alla inkommande samtal från medborgare och där målet är att i första kontakt kunna lämna information och lösa så många frågor och ärenden som möjligt. En viktig arbetsuppgift är att lämna ut olika typer av allmänna handlingar och ritningsunderlag till medborgare. Det ingår även en hel del administrativa arbetsuppgifter inom området samt användning av olika verksamhetssystem. I ditt ansvar ingår det att lära dig många saker på bredden samt att lära dig ditt specialområde, kopplat i huvudsak till Miljö och stadsbyggnadsförvaltningen på djupet.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten som kundcenterhandläggare letar vi efter dig som har några års erfarenhet av arbete inom kundtjänst med telefon och dator som främsta verktyg. För tjänsten behöver du ha en lämplig avslutad gymnasial utbildning och om du dessutom har vidareutbildning eller tidigare erfarenheter kopplade till det specifika verksamhetsområdet är det meriterande. Tjänsten kräver god datorvana och goda kunskaper i användandet av olika arbetsverktyg som Officepaketet, ärendehanteringssystem, web-karta med flera. Det är också mycket viktigt att effektivt kunna söka/hitta information på webben.

Du ska kunna möta människor både i telefon och i verkliga livet samt vara van att hantera människor med olika behov. Det är av största vikt att du brinner för kundrelaterade frågor, att du är lösningsfokuserad och att du vill ge bästa möjliga service och bemötande till de som tar kontakt med oss. Innehavande av körkort är meriterande för tjänsten men inget krav. Arbetet i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska.

Vi arbetar utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och agera för att ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna.


ÖVRIGT
Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15minuters avstånd till T-centralen.Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuderutvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärandeorganisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderandearbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull ochberikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans.

Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje personbedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning tillrekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt medmediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024