OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norrtälje Energi AB är Norrtälje kommuns energi- och infrastrukturbolag och ägs till 100 procent av Norrtälje kommun. Bolaget har cirka 60 anställda, omsätter 370 MSEK, har över 100 år lång historik och bedriver verksamheter inom elnät, elhandel och -försäljning, fjärrvärme samt fiber. Norrtälje Energi AB är en hållbar samhällsbyggare som underlättar för invånarna att göra klimatsmarta val. Företagets varumärkeslöfte är ”Med gemensam kraft gör vi skillnad för Roslagen”. Läs mer på www.norrtaljeenergi.se
Vilka är Norrtälje Energi?
Företaget består av ett engagerat gäng som gillar att samarbeta för att deras kunder ska få den bästa leveransen av el, värme och fiber. Företaget är ett kommunägt energi- och infrastrukturbolag som står för trygghet, närhet och omtanke. Hållbarhet står högt på agendan och verksamheten bedrivs inom elnät, elhandel och försäljning, fjärrvärme samt fiber. Norrtälje Energi skapar värden både för företag och ungdomar i kommunen genom att bland annat sponsra över 40 föreningar med en tydlig barn- och ungdomsinriktning. Företaget visar vikten av närheten till kunder när de driver egna ungdomsprojekt som involverar samhällsengagemang. De brinner för att göra kunders vardag varmare och ljusare på många sätt.
Norrtälje Energi värnar om det personliga, lokala och långsiktigt hållbara. De tror på frihet under ansvar och balans i livet, att medarbetare som mår bra presterar bättre. Att utveckling skapas genom förtroende.
Din roll
Som en i gänget på avdelningen Försäljning & kundcenter är du med och tar emot serviceärenden som rör allt en kund kan vilja få hjälp med inom våra fyra affärer. Du kommer att tillhöra ett engagerat team på nio personer som i olika arbetsroller arbetar med kundcenter, försäljning, elhandel och marknadskommunikation. Du kommer i din roll att vara en grundpelare på kundcenter där du vårdar befintliga kunder samt tar emot nya och tillsammans med kollegorna ansvarar för att svara på inkommande samtal och mejl.
För att trivas och lyckas bra i tjänsten är du en energifull och positiv person som har fullt fokus på nöjda kunder. Du är van att ge service, ta stort ansvar och hålla bra struktur i ditt arbete. Det är självklart viktigt att du har utmärkta samarbetsförmågor och är en medarbetare som bjuder på dig själv och har nära till skratt. Norrtälje Energi ser gärna att du vill bidra med dina idéer och erfarenheter för att utveckla företagets kundservice ännu mer.
Vem är du?
Tjänsten passar dig som är serviceinriktad, brinner för kvalitet och har en grundläggande positiv inställning.
Vi tror att du:
Har förståelse för olika behov hos kunderna och trivs med kundkontakt via telefon och mejl.Är intresserad av människor, utåtriktad och engagerad samtidigt som du har förståelse för den affärsmässiga delen av företaget.Har god samarbetsvilja och drivs av personlig feedback.Har några års erfarenhet av att arbeta med kundkontakt och kundbemötande.
Du har med dig en eftergymnasial utbildning i bagaget som är riktad mot service eller försäljning, men om du har en annan inriktning är de öppna för att höra hur du tror att det kan bidra till rollen och arbetsuppgifterna. Du talar och skriver svenska flytande och du får gärna ha andra språk i bagaget. Vi ser mycket positivt på att du känner till bygden och företag runt om i Roslagen.
Tidigare erfarenhet av att arbeta inom energibranschen är meriterande eftersom startsträckan då kommer att bli kortare. Om du inte har det så kommer du med hjälp av din nyfikenhet och dina kompetenta och hjälpsamma kollegor snabbt att kunna lära dig.
Norrtälje Energi eftersträvar en jämn fördelning av olika bakgrunder och förmågor i hela organisationen.
Norrtälje Energi AB har ett samarbete med Kraftsam R&B AB så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.
Vi hoppas att du som oss tycker att det är en spännande tjänst och ser fram emot din ansökan!
För ytterligare frågor kontakta ansvarig rekryterare på: amir@kraftsam.se
Du ansöker med CV och personligt brev där du kort berättar om varför du passar för tjänsten.
Lycka till!