OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 37 produktionsbolag fördelat på 46 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3400 anställda och en årsomsättning på 10,3 miljarder NOK.
Moelven Wood AB är ett helägt dotterbolag till Moelven Industrier ASA och ingår i den Skandinaviska organisationen Moelven Wood. Moelven Wood är producent och distributör av bygg – och inredningsmaterial för bygghandel och industri. Moelven Wood i Sverige omsätter ca 1,5 mdr SEK varav ca 1,3 mdr i den svenska marknaden. Vi har en stark tillväxt och en mycket god position som ledande leverantör av träbaserat bygg – och inredningsmaterial.
Moelven Wood AB behöver nu förstärka med en pigg, driven och serviceinriktad person som vill bli en del i vårt härliga team, och samtidigt skapa en hållbar framtid i trä.
Som kollega på vårt Kundcenter har du en central och viktig roll i Moelven Woods organisation. Rollen innebär kontakt med våra befintliga kunder på den svenska marknaden. Du ansvarar för att lämna prisuppgifter och hantera offerter i samråd med våra utesäljare, hantera order, sköta returer, kontrollera leveranstider och hantera ev. reklamationer. Du arbetar i ett härligt team med nära samarbete med företagets utesäljare, produktchefer och producerande industrier.
För att trivas i rollen vid vårt Kundcenter tror vi att du: Är intresserad av kundservice och har en förmåga att förstå kundens behov. Är van att ha kundkontakt via telefon och i ett stundtals högt tempo. Har du erfarenhet av att arbeta med reklamationer, så är det bra, men inte ett krav.
Är en lagspelare som både vill ta till dig kunskap från teamet och som vill dela med dig av dina erfarenheter och kompetenser.
Du kommer att ha möjlighet att utvecklas med tjänsten i ett företag som satsar på utveckling och ligger i framkant i en traditionell bransch.
Teamet består av 8 personer som sitter i ett öppet kontorslandskap, och där du kommer ha möjlighet att arbeta hemifrån 1 gång i veckan.
Kvalifikationer. Vi söker dig med erfarenhet av av att arbeta med service och kundkontakter, gärna över telefon. Vi kommer att lägga stor vikt vid att hitta rätt person.
Personliga egenskaper. Som person är du flexibel, positiv och tycker om att arbeta administrativt. Du arbetar strukturerat, har förmåga att prioritera, är noggrann, eftersträvar hög kvalitet samt har lätt för att kommunicera.
Vi erbjuder. Moelven Wood ser positivt på mångfald och erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett av Skandinaviens största trämekaniska bolag. Det är du, tillsammans med dina kollegor som får allt att fungera och som tar oss vidare mot en fortsatt spännande framgångsresa. Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet, och för rätt person väntar en spännande och utvecklande roll hos oss i ett engagerat och glatt team, där vi sätter laget före jaget.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare, med placering vid Moelven Woods huvudkontor i Skåre Karlstad.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16:e mars 2022. Söker gör du på vår hemsida under lediga tjänster. Registrera CV och personligt brev, och motivera gärna varför du tror att du skulle passa bra in i rollen hos oss, och vad det var i annonsen som fångade ditt intresse. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta Kundcenterchef Per Lundström, tfn 010-122 50 51, Per.Lundstrom@moelven.se , eller Daniel Seger, HR-ansvarig Moelven Wood, tfn 010-122 50 61, daniel.seger@moelven.se.
Vi är nöjda med de rekryteringskanaler vi använder idag, och vi undanbeder oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.