Kundcentermedarbetare

Kundcentermedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kundservicemedarbetare för konsultuppdrag till kund inom bostäder i Vällingby.

Bakgrund
Vi söker en kundcentermedarbetare på heltid till vårt kundcenter placerat i Vällingby centrum. Vår verksamhet befinner sig i en ständig utveckling där medarbetarna ges chans att utvecklas. Uppdraget innebär att ge det bästa kundmötet via telefonen, registrera ärenden och boka in hembesök för våra hyresgäster som kontaktar oss. Du arbetar med telefonen som verktyg  men hanterar även andra  kundingångar som mejl. I uppdraget kan även viss receptionstjänst förekomma på något av våra distriktskontor. Vi behöver ha en resurs på heltid med start i november månad. Uppdraget börjar med en introduktionsperiod. För rätt personer finns goda möjligheter till anställning senare.

Beskrivning
Du ska ha  god erfarenhet av att ha telefonen och dator som verktyg och lätt för att lära olika system. Du brinner för kundmöten och utmanas av att vända missnöje till nöjdhet. Kan hantera missnöje på ett bra sätt. Du har en god självkännedom, är lyhörd, kommunikativ, resultatorienterad och handlingskraftig. Meriterande är om du har arbetat med liknande uppgifter gärna som fastighetstekniker eller inom förvaltning.

Mål
Introduktionen sker  på heltid under ca 4 veckor tillsammans med en fadder. Du kommer ta samtal redan efter någon dag. Medlyssning från andra inom bolaget sker löpande. Du är orädd och blir inte stressad av att se en telefonkö växa utan arbetar strukturerat och effektivt med hög kvalitet. Efter introduktionen på ca 4 veckor arbetar du självständigt och efter satta mål.
Verksamheten är under ständig utveckling och du bör därför tycka om att gilla att arbeta i ständig förändring och utveckling och bidrar gärna med förslag och idéer. För rätt person finns goda möjligheter att få arbete inom verksamheten eller företaget när en tjänst utlyses. Du behöver ha ett väl fungerande internet då hemarbete sker delar av arbetstiden. Och du bör inte bo längre bort än att du kan ta dig in till arbetsplatsen inom 30-60 minuter om det krävs. I nuläget arbetar vi 2-3 dagar i veckan på kontoret. Under introperioden arbetar du varje dag på kontoret.

Kravspecifikation
Gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av arbete med telefonen som främsta verktyg. Du är effektiv och vill ge den allra bästa servicen till våra hyresgäster och stockholmare. Du har goda datakunskaper och vana att arbeta med olika program. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Kan felsöka och ställa relevanta kontrollfrågor. Följer uppsatta rutiner. Har en sund och hållbar livsstil.
Krav:
• Gymnasieutbildning
• Gärna tidigare erfarenhet av arbete med telefonen som främsta verktyg.
• Goda datoregenskaper och vana att arbeta med olika program
• Kan felsöka, förstå, ställa relevanta kontrollfrågor och sammanfatta relevanta ärendebeskrivningar.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:
• Erfarenhet inom fiber/bredband och/eller fastighetsförvaltning

Övriga kompetenser
• Gott omdöme och självkännedom
• Stabilitet och professionalism
• Initiativtagande, effektiv, självgående och strukturerad
• God samarbetsförmåga 
• Pedagogisk och lösningsorienterad

Övrigt:
Uppdragslängd: 6 månader 
Omfattning: 100%
Placeringsort: Vällingby
Typ av anställning: Konsultuppdrag
Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anne Tunhammar via e-post: anne.tunhammar@humancapital.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human Capital Group Hcg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2022
  • Ansök senast: 29 december 2022

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024