OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För snart 200 år sedan öppnade det som idag är Sveriges äldsta, och enda helt självständiga sparbank, Sparbanken Syd, i Ystads rådhus. Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle. Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest hållbara bankidé.
Nu söker vi nya härliga medarbetare till vårt Kundcenter
Sparbanken Syd är ett lokalt alternativ till storbankerna och vi tror att det är i den personliga relationen man skapar nöjda och lojala kunder.
Vi jobbar med värderingar som engagemang, förtroende och kundfokus och vår företagskultur genomsyras av samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar där du kommer få en viktig roll i bankens fortsatta tillväxt.
Vad erbjuder vi?
Kundcenter är idag en enhet som har sin arbetsplats på bankens huvudkontor i Ystad. Som medarbetare på vårt Kundcenter möter du bankens kunder via telefon och mail. Du utför och hanterar även administration och support av kundärenden som kommer via interna kanaler. På så sätt hjälper du till att skapa effektivitet i arbetet både mot kunder och kollegor. Du arbetar inom områdena spara, låna, betala samt teknisk support. I rollen kommer du att vara delaktig i att ta avdelningen till en högre nivå och tillmötesgå våra kunders framtida förväntningar.
Vad blir ditt ansvar?
Du ansvarar för att genomföra serviceärenden av de produkter och tjänster som finns och att proaktivt planera ditt arbete samtidigt som du följer gällande regelverk och interna policys.
God service och ett gott bemötande är en självklarhet. För att uppnå detta ansvarar du, tillsammans med dina kollegor bland annat för att:
- Hantera all inkommande telefoni, mail och chatt till banken
- Aktivt ge våra kunder support i de ärenden som inkommer samt erbjuda rådgivningsmöten vid behov
- Säkerställa att kunderna har och använder våra tjänster genom att informera och vägleda
- Rapportera, kontrollera och sammanställa material till både interna och externa intressenter
- Hantera krediter såsom upplägg, uppföljning, registrering och rättning
- Arbeta fram effektiva arbetssätt för det dagliga arbetet
Vem är du?
Du är van vid att arbeta med kundservice och support och gillar problemlösning. För att lyckas behöver du vara ansvarsfull, noggrann och strukturerad samt ha ett stort kundfokus. Att vara engagerad och informerad samt ha en hög grad av service är viktigt i denna roll. Du vill bidra till en lärande och positiv arbetsmiljö samt agera hållbart gentemot både kunder och kollegor.
I denna roll är SwedSeclicens för informationsgivare samt bolån ett krav. Har du inte licenserna idag ges du möjlighet att läsa in dem när du tillträtt tjänsten. Du bör också ha goda kunskaper i Officepaketet. Då telefon och mail är våra viktigaste kanaler är det nödvändigt att du har god telefonröst och bra språkbehandling i tal och skrift.
Meriterande är erfarenhet från bank och en förståelse för kunders ekonomi.
Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta Kundcenterchef Elisabeth Geijer Madsen 0411-82 22 35 eller HR Camilla Stridh 0411-82 22 5 Kontaktperson för Finansförbundet är Richelle Cruz 0411- 82 21 52
Sparbanken Syd beskrivs av medarbetarna som en aktiv arbetsgivare. Här får man växa och ta eget ansvar med stöd och engagemang från kollegor och ledning. Medarbetarna känner sig trygga och det finns en familjär känsla i bolaget där alla känner alla vilket gör Sparbanken Syd till en mycket attraktiv arbetsgivare. Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och för samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på åtta kontor. År 2022 var vår affärsvolym 39 miljarder SEK.
Besök gärna https://www.sparbankensyd.se för mer information
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber vi oss vänligen kontakter för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.