OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB är Sveriges största bostadskooperation och vi ägs och drivs av våra 670.000 medlemmar. Det gör oss unika eftersom kunden också är vår ägare. Vi strävar ständigt efter att förbättra boendet för våra nuvarande och framtida medlemmar.
Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan - ETHOS. Våra ledord ska visas både i förhållningssätt och inte minst i handling. Vi förmedlar en positiv inställning till våra kunder och tar hand om varje uppgift med engagemang och professionalism.
HSB Södermanland är den regionala HSB-föreningen i Nyköping, Oxelösund, Eskilstuna, Strängnäs, Trosa, Vagnhärad, Katrineholm och Flen. Vi arbetar med allt från att bygga och förvalta bostäder till utbildning och löpande rådgivning.
Vi utvecklar vi nu vårt Kundcenter och söker nya medarbetare som vill vara med och driva utvecklingen mot ett kundmöte i världsklass. Vi har bestämt oss för att bli bäst på kundvård.
Som medarbetare i vårt Kundcenter jobbar du med det digitala mötet med vår kund via telefon, mejl och chatt. Du är vårt ansikte utåt och kundens första möte med oss. Du kommer att ha ett stort ansvar för företagets kundlöfte och är en nyckelperson i vår fortsatta utveckling av kundrelationen.
Vi söker en entusiastisk person som kan lyssna på kundens behov och erbjuda en konkret och värdeskapande lösning i varje kundkontakt.
EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:
- Ansvarig för värdskapet mot kund via telefon, chatt och mejl
- Hantera och registrera felanmälan
- Rådgivning och information kring medlemskap, Bospar och våra tjänster för bostadsrättsföreningar
- Stötta verksamheten med expertis inom det egna specialistsområdet
- Utveckla kundkontakten och kunddialogen tillsammans med övriga kollegor
ERFARENHET:
Du behöver ha mångårig erfarenhet av bakgrund kundservice i liknande befattning för att lyckas i denna roll. Vi ser gärna att du har utbildning på gymnasienivå eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande.
Du har förmågan att bygga upp och underhålla bra kundrelationer och vana av självständigt arbete med krav på leverans. God datavana, gärna i SuperOffice och Agresso.
PERSONLIGA EGENSKAPER:
Vi ser att du är modig och driven och att du gillar utmaningen att driva arbetet och utvecklingen av rollen självständigt framåt som en del av ett framgångsrikt team. Du beskrivs ofta som positiv, social och pedagogisk och uppskattar att befinna dig i sociala sammanhang. Du kommer i rollen att möta olika typer av kunder och anpassar dig efter deras behov för att uppnå önskat resultat.
Du kommer att få ta ett stort eget ansvar och stor möjlighet till egen utveckling. Du är en genuin lagspelare där ordet tillsammans är självklart och du drivs av att utveckla HSB Södermanland tillsammans med övriga kollegor. Att du är en stark ambassadör för våra grundläggande värderingar ETHOS ser vi som en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är modig och driven och att du gillar utmaningen att driva arbetet och utvecklingen av rollen självständigt framåt. Du kommer att få ta ett stort eget ansvar och en möjlighet att utvecklas. Du ses ofta som en informell ledare.
Du har förmågan att se kundens behov och utifrån det sätta upp en strategi för hur behoven ska uppfyllas. Du beskrivs ofta som pedagogisk och brinner lite extra för att sälja in koncept till både positiva- och mer ifrågasättande kunder. Du kommer i rollen att träffa olika typer av kunder och anpassar dig efter deras behov för att uppnå önskat resultat.
Du är en lagspelare och drivs av att utveckla ditt ansvarsområde tillsammans med övriga kollegor. Att du är en stark ambassadör för våra grundläggande värderingar ETHOS ser vi som en självklarhet.
Vi erbjuder dig
En ny, spännande roll som är viktig för vår förändringsresa. Självklart har vi kollektivavtal.
HSB strävar hela tiden efter att bli bättre både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när våra medarbetare trivs och utvecklas.
Övrig information
Du är välkommen att kontakta Kundcenterchef Madeleine Andersson om du har några frågor om tjänsten på mail madeleine.andersson@hsb.se alt tel. 010-442 55 44.
Vi intervjuar löpande så dröj inte med din ansökan. Du är varmt välkommen att skicka in den senast 20 juni.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson