Kundcentermedarbetare söks till fordonsbranschen

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att arbeta med kundservice och brinner för att ge förstklassig service? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu flera kundcentermedarbetare för kunds räkning med kunskap i de nordiska språken - svenska, norska, finska och danska.

I tjänsten som kundcentermedarbetare kommer du att arbeta med att svara och ge information till kunderna i olika komplicerade ärenden kring bilägarskapet. Det kan vara frågor om serviceavtal, garantier, eller kring utrustning mm. I de fall då inte svar kan ges direkt ansvar du som kundcentermedarbetare att driva vidare frågan i organisationen, för att kunden ska få korrekta och snabba svar på sina frågor. Arbetet kommer också innebär att supportera återförsäljarna i lojalitets- och goodwillärenden. Som kundkontaktsmedarbetare kommer du att arbeta med telefon och dator som främsta arbetsredskap, med att ge kunderna förstklassig service!

Vi söker dig som är en erfaren kundkontaktsmedarbetare. Vi söker dig som har stort fokus på service och kundnöjdhet och alltid har som mål att överträffa kundernas förväntningar. Du ska vara en duktig problemlösare, vara analytisk, positiv och ha lätt för att kommunicera med andra människor.

Anställning och arbetsställe:
Placering i Stockholmsområdet. Anställningen är heltid. Du kommer att vara en del av ett mindre team och vara anställd av MSXI, men arbeta heltid för en av våra kunder. Vi har behov att tillsätta tjänsterna snarast.

Arbetsuppgifter:
- Svara professionellt på kundernas frågor via email och telefon
- Ge information till kunden i olika komplicerade frågor kring bilägarskapet
- Kontakta återförsäljarna för klargörande i olika specifika problem
- Driva vidare eller eskalera ärenden som inte kan lösas i kundkontaktcentret
- Föra in och bearbeta data i kundens datasystem

Önskvärd erfarenhet:
- Erfarenhet från arbete med administration och kundservice
- Trivs att arbeta med mycket kundkontakt
- Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt
- Lösningsorienterad och analytisk
- Strukturerad, självgående och positiv
- Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
- Grundläggande it-kunskaper och van användare av Office-paket

Om du är intresserad av tjänsten är du välkommen att sända din ansökan snarast till: recruitmentnordics@msxi-euro.com

Märk ansökan "Kundcentermedarbetare". Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV. Ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast den 2014-07-27.

För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Ninni Andersson, Recruitment Specialist, nandersson@msxi-euro.com

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag inom bilbranschen. Vårt fokus är kundtillfredsställelse och lönsamhet för våra samarbetspartners och kunder, vilka är bilimportörer och deras återförsäljare. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och drygt 5000 anställda experter i 51 länder, har MSXI det som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än sina konkurrenter.

Besök gärna www.msxi.com för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Account Manager Mikael Lundquist

Team Leader Mats Sporrong

Team Leader Mats Sporrong
0725-722990
TeamLeader Katrine Hansen

Account Manager Predrag Bojanic

Team Leader Mika Matero

Rekryteringsspecialist Ninni Andersson

Team Leader Per Bane

Team Leader Per Bane
0768-792012
Team Leader Per Bane
0768792012

Sammanfattning

Besöksadress

DRAKEGATAN 7
GÖTEBORG

Postadress

DRAKEGATAN 7
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024