OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 37 produktionsbolag fördelat på 46 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3550 anställda och en årsomsättning på ca 11 miljarder NOK.
Moelven Wood AB är ett helägt dotterbolag till Moelven Industrier ASA och ingår i den Skandinaviska organisationen Moelven Wood Sverige. Moelven Wood divisionen är producent och distributör av bygg – och inredningsmaterial för bygghandel och industri. Moelven Wood i Sverige omsätter ca 1,6 mdr SEK varav ca 1,3 mdr i den svenska marknaden. Vi har en stark tillväxt och en mycket god position som ledande leverantör av träbaserat bygg – och inredningsmaterial.
Vill du vara en del av ett framgångsrikt spännande team med stark tillväxt och samtidigt skapa en hållbar framtid i trä? Moelven Wood AB behöver nu förstärka med en pigg, driven och serviceinriktad person som vill bli en del i vårt härliga team under sommaren och även lite extra efter denna period.
Som kollega på vårt Kundcenter har du en central och viktig roll i Moelven Woods organisation. Rollen innebär kontakt med våra befintliga kunder på den svenska marknaden. Du ansvarar för att lämna prisuppgifter och hantera offerter i samråd med våra utesäljare, hantera order, sköta returer, kontrollera leveranstider och hantera eventuella reklamationer. Du arbetar i ett härligt team med nära samarbete med företagets utesäljare, produktchefer och producerande industrier.
Tidigare erfarenheter inom kundservice och att ta emot kundsamtal per telefon, ser vi som klart meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet, och för rätt person väntar en utvecklande roll hos oss i ett engagerat och glatt team, där vi sätter laget före jaget.
För att trivas i rollen ska du vara intresserad av att arbeta inom kundservice och ha förmåga att förstå kundens behov. Erfarenhet av att arbeta med affärsystem är meriterande men inte ett krav. Du är en van datoranvändare och kan de vanligaste programmen i Officepaketet. Du gillar att ha kundkontakt via telefon, stundtals i ett högt tempo. Vi hoppas du är en lagspelare som både vill ta till dig kunskap från teamet och som vill dela med dig av dina erfarenheter och kompetenser.
Moelven Wood ser positivt på mångfald och erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett av Skandinaviens största trämekaniska bolag. Det är du, tillsammans med dina kollegor som får allt att fungera och som tar oss vidare mot en fortsatt spännande framgångsresa.
Placeringorten är på Moelven Woods huvudkontor i Skåre i Karlstad. Vi behöver främst hjälp under perioden maj, juni, juli och augusti, men om möjligheten finns så kan det blir uppstart även innan maj månad. Det kommer finnas goda möjligheter att hoppa in och jobba lite extra även efter sommarperioden, vilket kanske skulle passa bra om du är student och vill jobba lite vid sidan av dina studier.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 mars 2020. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta Kundcenterchef Per Lundström, tfn 010-122 50 51, Per.Lundstrom@moelven.se , eller Daniel Pettersson, HR-ansvarig Moelven Wood, tfn 010-122 50 61, daniel.pettersson@moelven.se.
Du söker tjänsten genom att gå till www.moelven.se och klicka dig in under "Lediga tjänster" som du finner högst upp på sidan. Registrera dig i vårt rekryteringsverktyg, självklart med CV och personligt brev.
Vi är nöjda med de rekryteringskanaler vi använder i dag och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
.