OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Carglass grundades av familjen Jacobson 1932. Sedan april 2002 ägs Carglass till 100 % av Belron och ingår därmed i världens största bilglaskoncern, med verksamhet i nästan 30 länder och över 25000 anställda. Belron är specialister på reparation& byte av bilglas och betjänar över 10 miljoner kunder per år och var 3:e sekund utför vi ett bilglasjobb någonstans i världen. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm. I hjärtat av allt vi gör är vårt åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Trots att vi vuxit och idag är över 140 anställda finns familjekänslan kvar i företaget.
Om tjänsten:
Tjänsten innebär att du ansvarar för att ta hand om kundärenden, från första kundkontakt till att en bokning är gjord. Detta innebär att du arbetar i ett flertal system och administrerar ärenden samtidigt som du bemöter kunden med lyhördhet och god serviceanda via olika kontaktkanaler. Du arbetar både självständigt och i ett nära samarbete med dina kollegor. Kontoret är beläget centralt vid Karlaplan.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ta emot inkommande kundkontakter via telefon och webchat avseende prisförfrågningar, bokningar och övriga frågor
Hantera skadeanmälningar för diverse försäkringsbolag samt informera kund om lämpligaste leverantör för åtgärd av glasskada
Lägga in och bekräfta bokningar i systemet
Validera försäkringar och ha kontakt med försäkringsbolag
Agera informatör och införsäljande i kontakt med kunder
Hantera bokningsförfrågningar via webb, chat och e-post
Krav:
För att lyckas i denna tjänst är du en person som trivs med att arbeta i ett högt tempo, du är lugn och stabil även i situationer som kräver uppmärksamhet på flera arbetsuppgifter samtidigt. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av någon telefonvana. Vi värderar egenskaper såsom högt servicefokus, vilja att lära sig, ödmjuk och pålitlig. Vidare tror vi att du är en ambitiös person som kommer att bidra till god stämning i teamet.
1-2 års erfarenhet ifrån arbete med kundkontakt
Lätt att arbeta i och lära sig nya system
Svenska i tal och skrift
Flytande i engelska
Gymnasieutbildning
Meriterande:
Erfarenhet av att ha arbetat med kundtjänst
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Arbetstiderna är under måndag till fredag, kontorstider 7.30-16.30. Start för tjänsten är under början av september. Vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är en konsulttjänst på initialt 6 månader men som för rätt person kan leda till en fast anställning.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Olivia Bergström på Olivia.bergstrom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och
rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på
erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större
samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För
oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att
vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att
vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig
dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika
samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445