OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med framtidens service och support inom pension och försäkring? Vi söker dig som brinner för service och kundbemötande! Vi på SEB utökar vår avdelning Pension och Försäkring i Sundsvall med fler kundcentermedarbetare.
Ansvarsområden
Vi söker serviceinriktade kundcentermedarbetare. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Som medarbetare i kundcenter är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet.
Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via våra olika kanaler (telefon, mail och chat). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa för dina ögon. Här uppskattas olikheter och mångfald
Arbetstider
Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag-fredag.
Kvalifikationer
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du:
• Har gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera olika datasystem
• Svenska i tal och skrift utan hinder samt att du är trygg i att tala och skriva engelska
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
Ansökan
Tjänsterna som kundcentermedarbetare är på heltid. Planerad start är 29 mars 2021 och du börjar med 8 veckors utbildning och därefter får du den coachning du behöver för att lyckas i rollen som kundcentermedarbetare.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Randstad. Ansök med CV och personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande får du gärna skicka in din ansökan redan idag, men senaste datum för ansökan är den 3 februari 2021.
För mer information är du välkommen att kontakta Hanna Sundberg, 072-150 24 46, hanna.sundberg@randstad.se
Om företaget
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044