OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB är en medlemsägd bostadsorganisation. Vi är Sveriges ledande företag inom förvaltning och byggande av bostadsrätter. HSB Norra Götaland förvaltar cirka 20 000 bostadsrätter och 360 bostadsrättsföreningar. Utöver våra medlemsföreningar har vi även en rad privata bostadsrättsföreningar och fastighetsägare som nöjda kunder. Vi förvaltar också ett eget fastighetsbestånd på 1060 lägenheter samt kommersiella lokaler. I tjänsteutbudet ingår fastighetsservice, fastighetsekonomi, entreprenad och teknik.
Nu söker vi till kundcenter en resurs som har särskilt ansvar för att guida våra medlemmar i digitalt användarstöd samt att rekrytera nya och bibehålla befintliga kunder.
Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Kundcenter består arbetsuppgifterna huvudsak av att:
- Bemanna kundcenter, ge god service och kundbemötande via telefon och mejl
- Svara på frågor från kund/medlem
- Hantera felanmälningar inklusive administration/rapportering till berörd medarbetare och även fakturering av dessa uppdrag
- Andra på marknads- och kommunikationsavdelning förekommande arbetsuppgifter så som framtagande av marknadsmaterial, försäljning och deltagande på mässor
- Ge service och vara användarstöd gällande användarrelaterade frågor i våra digitala system
- Självständigt felsöka och hitta lösningar på användarnas problem i våra system
- Felsöka såväl hårdvara som mjukvara
Du ingår i marknads- och kommunikationsavdelningen och arbetar kring säljprocesserna tillsammans med marknads- och kommunikationschefen.
Dina huvuduppgifter inom säljområdet är att utifrån säljprocesserna inom HSB Norra Götaland säkra ett inflöde av nya kunder samt att bevara och öka försäljningen hos befintliga. Du behöver också vara coachande och skapa en kundfokuserad kultur som genomsyrar hela HSB Norra Götaland.
I rollen ingår att planera och stödja genomförandet av kampanjer och ta fram säljstöd i anslutning till dessa. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att: genomföra initiala kontakter med potentiella kunder, coacha, ta fram säljmaterial och säkerställa utbildning av kollegor. Utveckling och effektivisering av säljprocesserna ingår också i de löpande arbetsuppgifterna.
I den del som handlar om användarsupport kommer du att hjälpa våra medlemsföreningar att få bästa nytta av de digitala system vi implementerar. Du kommer ha löpande kontakt med våra medlemmar/kunder och du är många gånger användarnas första kontakt kring stöd i digitala frågor.
Din profil
Kanske har du en gymnasial utbildning inom IT/Teknik eller har arbetat i någon liknande supportroll som bedöms vara relevant, alternativt har du en utbildning på samma nivå eller arbetslivserfarenhet inom marknad, kommunikation eller sälj? Som person är du engagerad och trivs i en roll där du möter både medarbetare och medlem/kund. Du är noggrann, serviceinriktad, flexibel, ansvarstagande samt har ett positivt förhållningssätt. Vidare är du stresstålig och tycker om variation i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
- Du uttrycker dig mycket väl i svenska i tal och skrift
- Har god känsla för språk och formgivning
- Erfarenhet inom arbete med kommunikation/marknadsföring/sälj är meriterande
- Erfarenhet av första linjens support/helpdesk, kundtjänst är meriterande
- Utbildning inom IT/teknik är meriterande
- Utbildning inom kommunikation/marknad/sälj är meriterande
Vi erbjuder dig
HSB ger dig möjlighet till ett spännande och självständigt arbete i en organisation som utgår från den kooperativa grundidén och samverkan med medlemmarna.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Vi kan komma att tillämpa provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort: Skara.
Lön: enligt överenskommelse.
Kontakt
Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV till ansök via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 mars. Vi tillämpar löpande urval och behandlar självklart din ansökan konfidentiellt.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta marknads- och kommunikationschef Linda Jasniskij Molin på tel. 010-442 44 11.
För kontakt med vår representant för Unionen ring Annica Tigerberg på tel. 010-442 44 74.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson