Arbetsbeskrivning
Bli en del av Sparbanken Syd – där personlig service skapar nöjda kunder!
Sparbanken Syd är mer än bara en bank; vi är en lokal aktör som sätter relationen till våra kunder i fokus.
Vi tror på kraften i engagemang, förtroende och kundfokus, och vår företagskultur präglas av samarbete, goda relationer och snabba beslutsvägar. Här får du chansen att spela en avgörande roll i vår fortsatta tillväxt!
Vad erbjuder vi?
Vårt Kundcenter, beläget på vårt huvudkontor i Ystad, är en dynamisk enhet med kollegor som har varierande uppdrag. Som medarbetare i Kundcentret kommer du att möta våra kunder via telefon, internetbanksmeddelande, chatt och e-post, och hantera administrativ support för olika kundärenden. Du kommer att bidra till effektiviteten både för våra kunder och kollegor inom områdena sparande, lån, betalningar och teknisk support. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att höja avdelningens prestation och möta våra kunders framtida förväntningar.
Vad blir ditt ansvar?
I denna roll kommer du att:
- Hantera inkommande telefonsamtal, e-post och chatt
- Proaktivt ge support och vägledning till våra kunder, och vid behov boka rådgivningsmöten
- Säkerställa att våra kunder får ut det mesta av våra tjänster genom informativ och stödjande kommunikation.
- Sammanställa och rapportera material till både interna och externa intressenter
- Beroende på din kompetens och intresse kan det vara aktuellt med administrativa arbetsuppgifter inom spara, betala eller låna
- Utveckla effektiva arbetssätt för det dagliga arbetet
Vi värdesätter dina unika styrkor och kan anpassa tjänsten efter både dina och våra behov!
Vem är du?
Du är en serviceinriktad och lösningsfokuserad person som trivs i en roll med mycket kundkontakt. Ansvarstagande, noggrann och strukturerad – dessa egenskaper är centrala för din framgång. Du är också en engagerad lagspelare som bidrar till en positiv och lärande arbetsmiljö, med en hållbar inställning gentemot både kunder och kollegor.
För att lyckas i denna roll behöver du ha en SwedSec-licens för informationsgivare och bolån. Om du saknar dessa licenser, erbjuder vi möjlighet att läsa in dem efter anställning. Du bör även ha goda kunskaper i Officepaketet och ha en tydlig telefonröst samt god språkbehandling i tal och skrift. Erfarenhet från bankverksamhet och en förståelse för kunders ekonomi är meriterande.
Anställningsinformation
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt.
Vill du veta mer?
Vi ser fram emot din ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, och vi genomför intervjuer löpande. Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team!
Har du frågor är du välkommen att ringa Kundcenterchef Elisabeth Geijer, 0411-82 22 35, eller HR Emelie Askmyr, 0411-82 22 08. Kontaktperson för Finansförbundet är Richelle Cruz 0411–82 21 52.
Sparbanken Syd beskrivs av medarbetarna som en aktiv arbetsgivare. Här får man växa och ta eget ansvar med stöd och engagemang från kollegor och ledning. Medarbetarna känner sig trygga och det finns en familjär känsla i bolaget där alla känner alla vilket gör Sparbanken Syd till en mycket attraktiv arbetsgivare. Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och för samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på nio kontor.
Besök gärna https://www.sparbankensyd.se för mer information
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber vi oss vänligen kontakter för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.