OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I plats
Kravprofil -praktikant Kundcenter Göteborg
Beskrivning Kundcenter/Telefonbanken:
Inom Retail har vi mötesplatser i form av kontor, internet och telefon. Kundcenter är en viktig del i Retails distributionsstrategi. Vår uppgift är att ta hand om Retails alla privat- och företagskunder som väljer att kontakta oss via telefon och/eller mail.
Via telefon och e-mail möter vi på Kundcenter drygt 2.500.000 privat- och företags-kunder varje år. Vi finns tillgängliga för våra kunder dygnet runt, året om. Vår verksamhet är förlagd till Stockholm och Göteborg. I Stockholm arbetar ca 80 personer och i Göteborg ca 350 personer. Kundcenter ska vara det ledande finansiella Contact Centret i Sverige. Det når vi genom hög tillgänglighet, passionerade medarbetare och kundupplevelser i världsklass. Vår vardag präglas av starkt fokus på tillgänglighet, försäljning och service till SEB:s samtliga kunder. Att arbeta på Kundcenter innebär många spännande utmaningar som kräver en ständig utveckling av verksamheten.
Beskrivning av tjänsten på Kontorsservice/Posten:
Administrativ tjänst med inriktning på:
. Posthantering
. arkivering
. sortering av listor mm
. kopiering av handlingar
. beställa och ta emot varor
. vissa typer av enklare kontroller
. fylla på papper och toner i skrivare
Krav
. Gymnasium
. Datorvana
. Inga anmärkningar i belastningsregister
. UC utan betalningsanmärkningar
Vi värderar följande egenskaper:
. Noggrannhet och god ordning
. Mycket god social förmåga
. Stresstålig
. Lösningsorienterad
. Samarbetsförmåga
. Initiativkraft
. Gott omdöme och pålitlig
Praktikplatsen finns på SEB Göteborg, Östra Hamngatan 24
Förslag skickas till SLavica på mail helst senast v 49