Kundchef

Kundchef

Arbetsbeskrivning

Teknisk Service är den förvaltning på Lidköpings kommun som ansvarar för kommunens elnät, bredbandsnät, vatten, avlopp och renhållning. Förvaltningen har cirka 100 anställda med hög kompetens inom allt från teknik, drift och säkerhet till ekonomi och kommunikation. Teknisk Service har en betydande roll i kommunens arbete med att forma ett hållbart samhälle och erbjuda god service till medborgarna.

Lidköping Elnät är liksom övriga energibranschen inne i en spännande och mycket utvecklande period, då äldre teknik ska anpassas till framtidens krav när det gäller miljö, klimat och digitalisering. Lidköping Elnät är med sina ca 35 medarbetare en viktig del i att skapa ett hållbart samhälle. Enheten genomför stora och strategiskt viktiga investeringar för att möta framtidens krav och göra det möjligt för Lidköping kommun att växa.





Beskrivning
Teknisk Service och Lidköping Elnät står inför en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en kundchef.

Arbetsuppgifter
I rollen som kundchef ansvarar du för det totala kundflödet både på kort och lång sikt. Arbetet sker både på strategisk och operativt nivå tillsammans med ditt team. Du är vårt ansikte utåt både mot kunder och myndigheter. Det är dagliga kontakter med kunder med frågor om allt från fakturor, taxor och nyanslutningar mm. En annan viktig uppgift är att ansvara för extern kommunikation.
Inledningsvis kommer du ha ansvar för 7 personer men för rätt person kan rollen komma att växa både i ansvar och omfattning. Du är med och driver förbättringsarbete för en organisation i framkant.  Du sitter i Elnäts ledningsgrupp och rapporterar till Elnätschefen.



Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom kommunikation, teknik eller ekonomi, eller utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet som chef/ledare är meriterande. I denna roll är det viktigt att du är kreativ, initiativrik och har en förmåga att planera och ha flera projekt igång samtidigt.

Du kommer att ha en arbetsledande roll och det är viktigt att du har förmåga att vara lyhörd för dina medarbetare och trivas med att samarbeta med andra. Då du kommer att vara den som driver kundadministration framåt förutsätter arbetet att du är resultatinriktad och handlingskraftig.
Som person är du positiv och energisk med starkt och engagerat ledarskap. Våra kontakter internt och externt bygger på samarbete och goda relationer, därför fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Villkor
Heltid
Tillsvidare
B-körkort är ett krav



Om arbetsgivaren

Det vi gör är viktigt för många, på flera sätt alla dygnets timmar, året om.


Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi gör det bästa här och nu, samtidigt har vi siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens hållbara Lidköping. En resa vi gör tillsammans med dem vi är till för och som vi vill ska präglas av engagemang och modet att testa nytt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för medborgaren, företagaren, föreningen och de som besöker Lidköping. Du har dessutom stora möjligheter att utvecklas inom ditt yrke. Inkludering och mångfald är lika självklart för oss som för dig.


Nu behöver vi bli fler – varmt välkommen du med till Lidköping vid Vänern.



Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Artig
0510-77 02 60

Sammanfattning

Besöksadress

Skaragatan 8
None

Postadress

Skaragatan 8
Lidköping, 53188

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024