Kundcontroller till Särnmark

Kundcontroller till Särnmark

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en assistansanordnare inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Särnmarks löfte till sina kunder är ”Ett bättre liv”. Vad det innebär i praktiken för våra kunder skiljer sig såklart åt, från person till person. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sitt eget liv.

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en personlig assistans som är anpassad efter varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och verksamhet runtom Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Höör, Linköping, Kinna, Sundsvall, Uddevalla, Karlstad och Visby

Till Särnmarks huvudkontor söker vi nu en kundcontroller för anställning omgående. I det dagliga arbetet ansvarar du tillsammans med övriga controllers för ca 320 kunders assistansekonomi. Du ingår i ett team tillsammans med övriga kundcontrollers på enheten och arbetar i nära samarbete med kundansvariga, kunder, löne- och redovisningsavdelningen samt Försäkringskassa/Kommun.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:


• Månatlig ekonomisk rapportering av kundernas ekonomiska ställning
• Upprättande och kontroll av kostnadsredovisning till Försäkringskassan för ett fåtal kunder
• Upprättande och kontroll av slutavräkningar till Försäkringskassan, för ett litet urval av våra kunder
• Beslutsadministration och uppföljning
• Analys och kontroll av kundbudgetar
• Ansvara för månadsavstämning med respektive kundansvarig
• Hantera kostnadsberäkningar och prognoser över kundernas ekonomiska utrymme
• Service till kunder och kollegor i frågor som rör avdelningens ansvarsområden
• Medverka vid kundmöten
• Behjälplig vid internutbildning

 

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi vill anställa dig som trivs med att arbeta strukturerat och noggrant utifrån ett helhetsperspektiv samtidigt som du har ett öga för de små detaljerna. Du har även god problemlösande analysförmåga och kan självständigt driva ditt arbete på ett proaktivt sätt. För att lyckas i rollen är du kommunikativ och kan skapa goda relationer då arbetet innebär stora kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi. Alternativt har du annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av controllerarbete.

Önskvärt är att du tidigare har arbetat i Microsoft Dynamics NAV. Du har även en god systemvana. Har du ett intresse för att bygga rapporter och förstå de bakomliggande strukturerna är det meriterande. En förutsättning är att du arbetar obehindrat i Excel och övriga Officepaketet. Kundcontrollern rapporterar direkt till chefen för Kundcontrolling.

 

Anställningsvillkor och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du omfattas av kollektivavtal.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Arenastaden (Solna).

Inkludera ett kort personligt brev samt CV. Eventuella frågor besvaras av Chef för Kundcontrolling, Kristina Kaas, kristina.kaas@sarnmark.se. Urval sker löpande!

Särnmark är medlem i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla en jämställd och jämlik arbetsplats, som är fri från diskriminerande strukturer.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024