Kunddriven verksamhetsutvecklare, Förvaltningsavdelningen

Kunddriven verksamhetsutvecklare, Förvaltningsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Vilka är vi
Enheten Samordnade tjänster ingår i Förvaltningsavdelningen och driver utveckling av gemensamma tjänster och värdeflöden samt Förvaltningsavdelningens arbete avseende kunddriven verksamhetsutveckling, kommunikation, omvärldsbevakning och extern samverkan.

Våra tjänster utvecklas i snabb takt och avdelningen genomgår just nu den största strukturella förändringen någonsin.

Vem söker vi
Som kunddriven verksamhetsutvecklare på enheten för Samordnade tjänster bidrar du till att utveckla gemensamma tjänster och värdeflöden genom att arbeta med omvärldsbevakning, strategisk utveckling, mätning och uppföljning av tjänster. Tillsammans med kompetenta kollegor har du stor möjlighet att göra skillnad i samhällsviktiga frågor. Tjänsten ställer höga krav på samarbete och förmåga att arbeta innovativt och agilt samt driva förändringsarbete i en komplex miljö.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. En viktig förmåga är att genom ett engagerande och prestigelöst förhållningssätt kunna leda grupper och individer i förändring. Du har även en mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av strategisk och kunddriven verksamhetsutveckling.  

Meriterande är erfarenhet av följande:

- Arbete inom en stor, komplex verksamhet
- God kunskap inom styrning och ledning
- Erfarenhet av stora förändringsinitiativ
- Utveckla enhetliga processer och arbetssätt
- Tjänsteutvecklingsinitiativ och tjänstedesign
- Arbete med indikatorer och nyckeltal

Vem är du
Då enheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och testa nya arbetssätt där inga svar finns på förhand. Du är genuint intresserad av att driva utveckling som underlättar vardagen för användare och som skapar verksamhets- och kundnytta. Du har en välutvecklad strategisk förmåga men är också en praktiker som trivs med att driva utveckling samt arbeta med operativa frågor och lösningar. Tjänsten innebär många kontaktytor internt och externt vilket förutsätter hög förmåga att kommunicera, samarbeta och att bygga nätverk. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-03-23. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner
Ansvarig chef: Katarina von Goës, 072-467 42 53
Kristina Kumbrant, 010-486 58 26

Ulf Törnkvist, Seko 010-487 04 46
Peter Eriksson, ST/OFR  010-486 84 41
Liljana Talveska, Saco 010-487 02 15



 


 








Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024