Kundexpert till Carglass®

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren Kundexpert som vill arbeta hos en trygg arbetsgivare i ett trevligt arbetsklimat med kontor på Östermalm i Stockholm? Carglass®, Världens ledande företag inom lagning och byte av bilglas erbjuder dig din nästa utmaning. Det finns goda möjligheter till att växa med bolaget och utvecklas vidare, varmt välkommen med din ansökan.

Om bolaget

Carglass® är Sveriges ledande företag inom lagning och byte av bilglas. Bolaget lagar och byter bilrutor på alla bilmärken, oavsett årsmodell. Runt om i Sverige finns över 80 verkstäder med drygt 200 anställda. I hjärtat av allt bolaget gör är deras åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Carglass® mäter kundnöjdhet i alla deras verksamheter. Carglass® är under en expansiv resa och behöver nu förstärkning i form av en Kundexpert. Vi letar efter dig som har en positiv och nyfiken karaktär som känner sig trygg i rollen som kundexpert.

Om tjänsten

I rollen som Kundexpert arbetar du mot Carglass® svenska marknad, ansvarar för att hantera och koordinera inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt. I denna roll kommer du att tillhöra ett kundcenterteam.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Hitta rätt lösning till kunden och administrerar ärendena i affärssystemet.
- Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad. Frågorna innefattas av olika typer av försäkringsärenden såväl som skadeanmälningar.
- Du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen.
- Merförsäljning ingår i tjänsten, du arbetar med att informera kunderna om bra lösningar kopplat till deras ärende.


Om dig

För att trivas i rollen som Kundexpert hos Carglass® är du en initiativtagare och vågar att ta för dig. Vidare har du en positiv inställning och ser värdet av att ge god service samt att alltid sätta kunden i förstahand. Service är av största vikt för Carglass® och deras kunder, vilket gör att vi ser att du alltid har ambitionen att göra det lilla extra för kunderna. För att lyckas i rollen har du en god struktur i ditt arbete, arbetar noggrant i dina ärenden och sköter en god dokumentation i systemen.

Vidare ser vi att du är flexibel och trivs att arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö. Som person är du driven, van att arbeta självständigt, nyfiken och initiativtagande. Du står för struktur, ordning och reda. Du är även en kommunikativ person som brinner för lösningar och att ge god service.

Kvalifikationer

Avslutad gymnasial utbildning.
Erfarenhet från liknande kundservicerelaterat arbete.
Tekniskt intresse och goda kunskaper i Office-paketet.
Flytande svenska och engelska i tal samt skrift.

Vi ser det som mycket meriterande om du tidigare har arbetat med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg.

Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget sitter i fina lokaler centralt i Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag, 07:30- 16:30. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd av Carglass® Sweden AB. Bolaget erbjuder trygga anställningsvillkor och goda förmåner.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024