Kundfokus - Customer Care Specialist

Arbetsbeskrivning

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Vi har som målsättning att bli branschledande inom kundservice och för att lyckas med det söker vi nu en Kundtjänstmedarbetare som kan vara med och skapa branschens bästa kundsupport med hög kundnöjdhet i fokus. Vi söker dig som är lösningsorienterad och skicklig på att kommunicera med andra människor där du hela tiden gör det ”lilla extra”. Du sätter kundnöjdhet främst i allt du tar dig för. Vidare kommer du att ingå i vårt kundtjänstteam som är en del av Teknisk Service-familjen på säljbolaget, bestående av 16 kompetenta kollegor. Du rapporterar till vår operationella kundtjänstchef.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som Kundtjänstmedarbetare är du en central del i vår kundkontakt och kommer en större del av arbetstiden arbeta med att ta emot samtal och mail gällande förfrågningar från våra befintliga kunder och partners och hitta lösningar på komplexa utmaningar med hjälp av våra tekniska specialister. Du kommer också administrera hanteringen av bolagets orders och följa upp dessa, samt ansvara för fakturering till kunder. Du kommer att driva den interna processen för att säkra högsta nivå av kundservice och skapa goda och långsiktiga relationer med våra kunder och partners. Merförsäljning och aktiv marknadsföring av vårt tjänsteutbud i kontakt med kund är också en viktig del av arbetet samt att ständigt uppdatera affärssystemets masterdata kopplat till kundinformation och reservdelar baserat på input från andra delar av organisationen.
Ansökan
Låter detta som en utmanande och spännande tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande fram till och med 29 augusti! Vi ser fram emot din ansökan! 

När du skickar in din ansökan godkänner du att dina uppgifter behandlas och lagras enligt vår integritetspolicy.

För mer information kring denna möjlighet, vänligen kontakta:
Johan Landmark, Nationell Teknisk Servicechef, 073-274 05 22
Lena Blomkvist Hussein, HR-Specialist, tel: 072-225 38 10

Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssbyråer.

Vem är det vi söker?
Vi söker dig som brinner för att göra kunder nöjda, är utåtriktad och har en gedigen datorvana. Du drivs av att skapa långsiktiga relationer med befintliga och potentiella kunder. Du behöver vara lyhörd, serviceinriktad och kommunikativ då du kommer att jobba med komplexa frågor. Du behöver ha förmåga att koordinera många ärenden samtidigt inom den interna organisationen och vara pådrivande och tydlig för att säkerställa att alla ärenden blir lösta och återkopplade. Du strävar efter att ge en högkvalitativ service till kunder för att skapa förtroende. Du ser värdet av att jobba i team och är flexibel till naturen. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har en god vana av att jobba i olika system. Har du tidigare jobbat med försäljning eller serviceorienterande yrken så som hotell och restaurang eller liknande är detta meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Epiroc
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2021
  • Ansök senast: 19 augusti 2021

Liknande jobb