Kundfokuserad Account Manager till CANEA

Arbetsbeskrivning

CANEA är ett bolag som är under stark och stabil organisk tillväxt. Vi erbjuder marknaden och vår stora kundbas en tjänste- och produktport¬följ inom Management Consulting, Utbildning och IT. Vi verkar över hela Sverige med en global närvaro i över 20 länder via affärspartners.

Som medarbetare på CANEA ingår du i en vinnande och växande organi¬sation med många nöjda kunder och gott rykte på marknaden. På CANEA uppmärksammas du som individ, och är med och bygger din och CANEAs framtid. Mer information om oss hittar du på www.canea.se

Till CANEA söker vi nu en kundfokuserad Account Manager till en spännande och omväxlande roll där du får vara med och utveckla och stärka relationen till befintliga IT-kunder.

Tjänstebeskrivning
Din uppgift kommer att vara att vidareutveckla relationerna med befintliga kunder och ser till att de får rätt nivå av service och uppmärksamhet. En viktig del i arbetet är även att kontinuerligt identifiera nya behov och ta hem affärer.

Du kommer ha frekvent kontakt med befintliga kunder genom besök ute hos kunden med tyngdpunkten i södra Sverige. Viktigt för att lyckas i rollen blir din förmåga att förstå kundens verksamhet och se potential i såväl befintliga produkter så väl som möjliga behov av ytterligare IT-lösningar och tjänster så som utbildning och konsulttjänster. Under och efter leverans följer du upp och säkerställer att kunden är nöjd. En annan viktig uppgift kommer vara att stödja marknadsfunktionen, exempelvis genom att delta vid olika event och marknadsföra dessa gentemot dina kunder. Du är direkt underställd Säljchefen på IT och samverkar med övriga AO-chefer, säljare, projektledare, konsulter och support-teamet.

Även om du är en stjärna redan i dag vill vi att du ständigt utvecklas och därför satsar CANEA stort på kompetensutveckling. Du får en gedigen introduktion och utbildning i våra metoder, produkter och tjänster, och du får även gå ett antal av våra egna utbildningar. Som anställd har du sedan tillgång till vårt breda utbud av utbildningar, men vi genomför löpande även andra satsningar på kompetensutveckling, både på individ- och gruppnivå.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som arbetat i en likande roll tidigare och har förståelse för hur IT-system kan användas för att skapa affärsnytta i komplexa organisationer. Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom teknik eller datavetenskap samt har mycket goda datakunskaper. Som person trivs du med att bygga och vårda långsiktiga relationer samt har en god förmåga att skapa förtroende. För att lyckas i rollen behöver du även ha förmåga att driva och koordinera och självständigt driva arbetet framåt. För att bli aktuell för tjänsten behöver du ha behärska både svenska och engelska i tal och skrift samt inneha körkort för personbil.

Viktig information
Ovanstående är en rekrytering med anställning hos SW:s kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Bogren, 031-333 54 84.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Bogren
+46 31-333 54 80
Frida Johansson
+46 31-333 54 81
Niclas Borenstein
31-333 54 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CANEA Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl. ö.k
  • dagtid heltid
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48 A
None

Postadress

Kungsgatan 48 A
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Account Manager "Wash room care"

Account Manager "Wash room care"

17 oktober 2024