Kundfokuserad medarbetare till Danske Finans

Kundfokuserad medarbetare till Danske Finans

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person med stort kundfokus och som tycker om utmaningar? Vi söker nu dig som motiveras av samarbete och har en förmåga att sprida positiv energi till dina kollegor. I denna roll får du som kommer till din rätt i ett arbetsklimat med stor variation och högt tempo, en tjänst med stor möjlighet till utveckling. Läs mer och sök idag då tjänsten är tänkt att starta omgående!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu dig som har erfarenhet av kundfokuserat och administrativt arbete till Danske Finans som är en del av Danske Bank. Danske Finans består av totalt ca 65 medarbetare och i det aktuella teamet, Customer Support, är man i dagsläget 8 medarbetare. Uppdraget är tänkt att starta omgående och sträcker sig över ett år. Då detta inte är en kundsupport i traditionell bemärkelse så är det viktigt att du tycker att kundkontakt i kombination med administration är kul och givande.

Uppdraget påbörjas med en introduktion till Danske Finans och Customer Support. De närmaste veckorna kommer du sedan att börja arbeta i teamet med stöttning av en kollega. Efterhand läggs fler arbetsuppgifter på och det sker löpande kompetensutveckling.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare i teamet Customer Support kommer du att ha varierade arbetsuppgifter innehållande mycket kundkontakt och administrativt arbete. Arbetet består i att hantera uppgifter som rör leasing och avbetalning, med kundkontakt över telefon och mail, samt administrativa uppgifter. Uppgifterna ställer höga krav på flexibilitet och initiativtagande.

Du kommer till exempel att:
* Ta emot och hantera inkommande telefonsamtal och mail
* Ha kontakt med kunder och leverantörer gällande fakturor och avtal
* Hantera leverantörsfakturor kopplade till leasing- och avbetalningskontrakt
* Hantera uppstart av leasing- och avbetalningskontrakt.

Tjänsten passar dig som har ett kundorienterat och flexibelt förhållningssätt då inga ärenden är likadana. Vidare bör du vara en lagspelare som trivs med att jobba i högt arbetstempo.

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av kundfokuserat och administrativt arbete


* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då du kommer ha kontakt med både svenska och utländska kunder samt med kollegor även utanför Sveriges gränser
* Har goda kunskaper i Office-paketet.


Det är starkt meriterande om du tidigare har jobbat inom bank och finans. Likaså om du har erfarenhet av arbete gällande leasing och avbetalningar. Har du en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi är det ett plus.

Som person är du:


* Noggrann
* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Flexibel.


Övrig information


* Start: Omgående.
* Omfattning: Heltid, ca ett år.
* Placering: Centrala Linköping.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Danske Finans önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och verksamhet i 12 länder över hela världen. Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur och söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och affären.

Idag arbetar drygt 22 000 medarbetare inom koncernen och Danske Bank har verksamhet i 12 olika länder. Utöver traditionella banktjänster erbjuder Danske Bank också försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2020
  • Ansök senast: 11 december 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


10 oktober 2024