OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Finanskompetens är ett utbildningsföretag som utvecklar och genomför utbildningar för olika typer av finansiella rådgivare med syftet att ge rådgivare (och arbetsgivare) bättre kompetens, nöjdare kunder, ökade intäkter samt ökad lönsamhet.Vi utvecklar kunskapstester, lärarledda utbildningar och E-learning utifrån våra kunders behov och är idag ledande inom utbildningsprogram för certifiering och licensiering av rådgivare.15 000 rådgivare har genomgått våra certifieringsprogram för finansiell rådgivning och lika många har genomgått våra certifieringsprogram för försäkringsförmedling.Företaget har sina lokaler på Kungsgatan i centrala Stockholm och består av fem fast anställda samt ett stort nätverk med samarbetspartners och underkonsulter.Läs mer på vår hemsida www.finanskompetens.se. Vi förstärker nu organisationen med en Utbildningskoordinator Detta är en intressant och krävande tjänst, placerad mitt i företagets verksamhet, där du är ett viktigt ansikte utåt för företaget.Du ansvarar för att hjälpa Finanskompetens kunder, elever, samarbetspartners och anställda med olika administrativa uppgifter kopplade till företagets utbildningar och verksamhet som helhet.Arbetet innefattar kvalificerad kundsupport och administration runt företagets E-learning portal samt den traditionella utbildningen.För rätt person finns också möjlighet att på sikt både delta i och leda intressanta utvecklingsprojekt kring E-learning portalen och nya utbildningar. I tjänsten ingår även att samordna och planera Finanskompetens olika utbildningstjänster.Du genomför och ansvarar för en del av Finanskompetens utbildningar tillsammans med andra medarbetare och samarbetspartners.I detta arbete ingår koordineringsansvar för material, elever och lärare samt att du håller utbildningspresentationer och agerar som en elevcoach under utbildningens gång. Dina egenskaper Som person är du självgående, utåtriktad och kommunikativ med ett naturligt kundfokus.Du är en lagspelare som har lätt att få människor med sig samt har en förmåga att agera snabbt, trevligt och med kvalitet.Vidare är du strukturerad och noggrann i ditt arbete, samt trivs i en administrativ roll. Du har en kreativ ådra, ser förändrings- och förbättringsmöjligheter och tycker om problemlösning.Du trivs med och lockas av att arbeta i ett mindre företag där klimatet präglas av flexibilitet, entreprenörskap och tätt samarbete med kollegor, kunder och elever. Din erfarenhet och kompetens Du är civilekonom eller motsvarande med några års arbetslivserfarenhet.Du har erfarenhet från den finansiella världen och har kommit i kontakt med finansiell rådgivning genom till exempel privatrådgivning eller kundtjänst på bank- eller försäkringsbolag.Du har stor datorvana och goda kunskaper i Officepaketet.Meriterande för tjänsten är Swedsec-licens eller annan rådgivarcertifiering, tidigare erfarenhet från utbildningsverksamhet samt tidigare kontakt med IT/Systemfrågor. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.Företaget erbjuder konkurrenskraftig lön med goda anställningsförmåner.Beroende på kandidatens önskan kan arbetet innebära en del resor och övernattningar.Ansökan I denna rekrytering samarbetar Finanskompetens med Amendo Bemanning & Rekrytering.Vänligen sök tjänsten på www.amendo.se.