OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia är ett utpräglat entreprenörsföretag som bygger på småskalighet och eget ansvar. Genom 27 självständiga bolag med 550 medarbetare utvecklar, säljer och supportar vi affärsstödsystem inom ekonomi, lön, HR och logistik mot ett flertal branscher.
Företagskulturen skapar engagerade medarbetare som tillsammans ger våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.
Vårt huvudkontor ligger vackert beläget precis vid Hakefjordens strandkant i Stenungsund, en av Västsveriges mest attraktiva inflyttningskommuner. Kommunen växer snabbt och stadigt, precis som vår koncern. I Stenungsund behöver du inte kompromissa! Här finns all service du behöver, med havet, naturen och skogen som närmsta grannar. Göteborg och stadspulsen når du enkelt på dryga halvtimmen.
Hogia-gruppen är en kunskapsintensiv koncern där medarbetarna är den i särklass viktigaste resursen. Vi sätter individen och personlig utveckling i fokus och vi erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap, med goda möjligheter för dig att få ta ansvar och att utvecklas i din yrkesroll.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och efterfrågan på utbildningar och konsultationer samt stöd vid driftsättningar ökar kontinuerligt från våra kunder. Utvecklingen går från att kunden köper enskilda programvaror till att de i allt fler fall köper helhetslösningar av Hogia. Våra kunder är krävande och oftast väldigt kompetenta användare. I förlängningen innebär detta att vi i vår tur måste ha kompetent och professionell support på våra Symfoni- och ekonomiprodukter, för att kunna möta våra kunders krav och kunna erbjuda den hjälp och stöttning de behöver och har rätt till enligt våra avtal.
De primära arbetsuppgifterna är att arbeta med support inom Hogias program Symfoni som innehåller bokslut, skatt, analys och revision via telefon och genom att svara på frågor via epost.
Allt eftersom du blir "varm i kläderna" så kommer du att få möjlighet till att anta fler utmaningar och ta ett större ansvar i att tex;
-självständigt hålla i kundanpassade konsultationer
-hålla utbildningar för våra kunder i våra produkter både på webben och ute hos kund.
Vem är du?
För att kunna ge våra kunder den absolut bästa servicen är det viktigt att du har en tyngd och bredd i dina ekonomikunskaper och är en fena på bokslut. Har du även jobbat med årsredovisning och skatt är det en merit, samt om du är tekniskt kunnig.
Då all support och kontakt med våra kunder sker via telefon måste du tycka om att använda telefonen som arbetsredskap. För att trivas med jobbet behöver du tycka det är roligt och stimulerande att hjälpa andra. Du skall trivas med att arbeta kundorienterat, vara pedagogisk och ha förmågan att ta egna initiativ. Att vara socialt kompetent, stresstålig, flexibel och med förmåga att ha många bollar i luften är också viktiga egenskaper.
Du är en driven person som har ett intresse för att utvecklas och är positiv till att på sikt ta ett större ansvar, såsom supportansvarig eller på liknande nivå.
Du hanterar svenska i tal och skrift och är pedagogisk och lösningsorienterad i din kommunikation med kunder. Det är en merit om du har erfarenhet av presentation i kundsammanhang och att du är intresserad av kontinuerlig kundkontakt.
Vidare är det viktigt att du har en positiv inställning och förmåga till att serva kunder på ett pedagogiskt och professionellt sätt.
Läs gärna mer om Hogias företagskultur på Hogia.se/vår medarbetaridé
Kontaktperson
Du söker tjänsten med ett registrerat CV på experis.se. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Petersson 031-617272 eller jessica.petersson@se.experis.com
Varmt välkommen med din ansökan
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20