Kundfokuserad upphandlingsjurist till vår Frågeservice

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som vill förmedla dina upphandlingskunskaper på Sveriges modernaste myndighet?

Enheten för Frågeservice ansvarar för att ge myndighetens kunder stöd och rådgivning i upphandlings- och statsstödsrelaterade frågor och på så sätt skapa, förmedla och förvalta relationen till kunderna. Vi behöver nu förstärkning på enheten under en period då en kollega ska vara föräldraledig.

Vad ska du arbeta med?

Som upphandlingsjurist i Frågeservice har du direktkontakt med myndighetens kunder. Du ger stöd genom att utreda och besvara upphandlingsrelaterade frågor och kommunicerar dagligen i våra primära kanaler: telefon, chatt och i Frågeportalen. I arbetet ingår också att delta i Upphandlingsmyndighetens arbete att ta fram vägledningar och stöd om upphandling och inköp. Ett genuint intresse för stöd och service är viktigt, men också förmågan att lyssna, agera snabbt och ta egna initiativ. Som upphandlingsjurist besitter du bred grundläggande kompetens inom sakområdet med god kunskap om myndighetens uppdrag och uppgifter.

Du kommer ha stort utrymme att själv utveckla och påverka din roll. Exempelvis genom att arbeta tillsammans med våra upphandlingsspecialister och jurister med att ta fram olika typer av stöd inom  upphandling.

I dina arbetsuppgifter ingår att:


• Besvara och hantera frågor från våra kunder
• Ta fram skriftligt stödmaterial, till exempel i form av olika informationssidor på vår webbplats
• Förmedla och hålla ihop ärenden och frågor med övriga enheter och sakområden
• Dokumentera och analysera ärenden samt bidra till att utveckla Frågeservice
• Hålla i föreläsningar och presentationer för kollegor och kunder
• Bidra till myndighetens fortsatta utveckling, mål och övergripande uppdrag

Erfarenhet och personliga förmågor


• Du har en juristexamen eller annan utbildning som vi bedömer som relevant, till exempel YH/KY-utbildning inom området.
• Du har god kunskap om och intresse av upphandlingsrätt
• Du har erfarenhet av och ett genuint intresse för att ge stöd, service och att förmedla kunskap
• Du agerar snabbt, är prestigelös och tar egna initiativ
• Du är öppen, utåtriktad och arbetar effektivt även i stressiga situationer
• Du är analytisk, strukturerad, lösningsorienterad och har en förmåga till helhetssyn samt att kunna prioritera
• Du är en effektiv lagspelare som efterfrågar och delar med dig av kunskaper och erfarenheter
• Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Meriterande


• Arbetat praktisk med upphandling
• Du har läst fördjupningskurs inom offentlig upphandling
• Erfarenhet av arbete inom service
• Vana och trygghet i att leda samtal och kundmöten

Om dig

Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utveckla en modern myndighet, har ett stort samhällsintresse och som tror på möjligheterna med offentliga affärer.

Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i såväl juridiska som mer allmänna komplexa frågor, ständigt med kunden i fokus. Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och omgivning och skapar delaktighet i stödet till myndighetens kunder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Om Upphandlingsmyndigheten

Upphandlingsmyndigheten är en myndighet med uppdrag är att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Det gör vi bland annat genom att via vår Frågeservice besvara frågor från alla som berörs av den offentliga affären. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Läs gärna mer om myndigheten på vår webbplats   fliken om oss eller kolla in vår vlogg, även den hittar du på hemsidan.

Anställningen

Vi söker en medarbetare för ett föräldravikariat på ett år, gärna med start innan sommaren. Anställningarna är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 1 mars. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta

Filip Brännström, Enhetschef, 08-586 217 98

Adina Gustafsson, HR-specialist, 08-586 217 88

Elke Frölander, Saco-S, 08-586 217 71

Daniel Mott, ST 08-586 217 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upphandlingsmyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2022
  • Ansök senast: 1 mars 2022

Besöksadress

Svetsarvägen 10
Solna

Postadress

Box 1194
Solna, 17123

Liknande jobb


Supply Manager till Saab

Supply Manager till Saab

14 november 2024

Strategisk Inköpschef till Saab

Strategisk Inköpschef till Saab

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024