Kundförvaltare

Arbetsbeskrivning

Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring.Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information.Koncernen omsätter 3,8 miljarder SEK och har verksamhet i 7 länder med 2100 anställda.Strålfors är helägd dotterkoncern till Posten AB.Affärsenheten Payment erbjuder betalprodukter som placeras i kassorna för insamling och behandling av betaltransaktioner för kontokort, e-presentkort och bonuskort.Vi erbjuder även betalprodukter för e-handel över Internet.Dessutom administrerar vi för våra kunders räkning en e-presentkortsreskontra.Gemensamt för samtliga våra betalprodukter är att de handskas med våra kunders betalningar och är helt IT-baserade.Våra kunder finns främst inom handeln med bas i något skandinaviskt land och flera bedriver verksamhet i Norden. Som Kundförvaltare inom avdelningen Payment Förvaltning, kommer Du i huvudsak att arbeta med förvaltning av Payments större kunder och även med anslutning av nya kunder.Förvaltning av kunder innebär bland annat att ta emot och följa upp kundönskemål, planera aktiviteter och delta i dialog med kunder om utökad funktionalitet i våra produkter.Arbetet kan också omfatta samordning av aktiviteter som utförs på olika leveransenheter på Strålfors.Du ansvarar för kundförvaltning av några av Payments större kunder, framförallt kunder som använder vårt lojalitetssystem för kundklubbar att vara "spindeln i nätet" för kunden mot övriga avdelningar inom Strålfors att koordinera anslutningen av nya betaltransaktionskunder ekonomisk uppföljning av drift och tilläggsbeställningar för de kunder du ansvarar för I din roll rapporterar du till Förvaltningschefen, Birgitta Kullenberg Vi vänder oss till dig som har gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller IT några års yrkeserfarenhet en hög servicekänsla, som kan ta hand om våra kunder och inte "släpper taget" förrän en uppgift är löst erfarenhet från IT-området som t.ex. att ta fram lösningsförslag, projektledning, utveckling, test goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, samt gärna ytterligare något skandinaviskt språk Det är extra meriterande om Du har tidigare erfarenhet av t ex kundsupport, kunskaper om kundklubbar och betaltjänster.Som person är du proaktiv, engagerad och kan bidra till att skapa öppenhet och förtroende utåtriktad, kan samarbeta och tycker om att ingå i en gemenskap flexibel och anpassningsbar till förändringar i arbetsformer och prioriteringar noggrann, strukturerad och kan arbeta mål- och resultatinriktat Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strålfors Svenska AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 december 2007
  • Ansök senast: 18 januari 2008

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010