OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Nykvarnsbostäder (Nybo) är ett allmännyttigt bostadsföretag som äger, bebygger och förvaltar fastigheter inom Nykvarns kommun. Vi har idag 576 lägenheter i vårt bestånd och har i vår plan att nyproducera ca 90 nya lägenheter fram till 2025. Vi förvaltar också kommunala fastigheter och verksamhetslokaler, samt sköter drift och underhåll av kommunens VA-anläggningar, vägar med bland annat vinterväghållning, idrottsanläggningar, badstränder och parker.
Vår vision
Vi strävar efter en ökad livskvalitet för alla medborgare i deras inre och yttre miljö och skapar verklig samhällsnytta i våra uppdrag för Nykvarns kommun vilket bidrar positivt till kommunens utveckling och ekonomiska resultat. Vi söker alltid efter ett win-win i våra åtaganden och uppdrag.
Allmänt om rollen
Som kundförvaltare är du spindeln i nätet i bolaget då du ansvarar du för hela boende- och lokalprocessen och kommunikationen med alla våra kunder. Du säkerställer att vi ser kunden i allt vi gör, i alla våra uppdrag. Exempelvis deltar du i och kravställer i våra projekt samt ansvarar för ett av våra målområden, Kund, där Du är motorn i målet för att säkerställa att vi tillsammans gör vårt yttersta för att nå ända fram. Då vi även förvaltar kommunens fastigheter har vi även kunder inom kommunens alla verksamheter vilka självklart ingår i uppdraget.
Ansvarsområde och befogenheter
Boendeprocessen (uthyrning, besiktningar, störningar, kundaktiviteter, kundenkäter, hyresförhandlingar mm) marknadsföring och kommunikation. Extern kommunikation, med webben och sociala medier som delområden.
Kompetens och erfarenhet
· Högskola eller motsvarande med inriktning fastighet och ekonomi.
· Befattningen kräver minst 5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
· Avtalshantering, hyressättning och uthyrning av lokaler
· Hyres/lokal- och fastighetsjuridik
· Hyresförhandlingar
· God kommunikativ förmåga
· Behärska svenska i tal och skrift
· Goda kunskaper i Officeprogram
Personliga egenskaper
· Som person är det viktigt att du drivs av att självständigt genomföra ditt uppdrag med ett framåtlutat förhållningssätt och med fokus på utveckling och förbättring. Du är en initiativtagare med förmåga att sätta igång och slutföra aktiviteter. Du är analytisk och arbetar strukturerat med god prioriteringsordning och du har helheten som utgångsläge samt förmåga att gå ned på detaljnivå när det krävs.
· Kommunikativ förmåga i att uttrycka sig i tal och skrift
· Stark integritet och stor känsla för etik och moral
· Har känsla för att möta människor i olika situationer
· Drivande, analytisk och målorienterad
Arbetsuppgifter (Huvudsakliga)
· Boende & lokalprocessen
· Bosociala frågor
· Hyresförhandlingar
· Kundenkäter
· Kundaktiviteter
· Kommunikation
· Backup i vår kundservice
· Medverka i projekt vid ombyggnad och i nyproduktion
· Då vi är ett litet bolag backar vi upp för varandra vid exempelvis arbetstoppar och frånvaro
Vår värdegrund SARA ”service, ansvar, respekt och arbetsglädje” är med oss varje dag och vi ser också att du är en god lagspelare, flexibel, öppen och lyhörd.
Omfattning: Provanställning 6 månader