Kundförvaltare nyproduktion projekt

Arbetsbeskrivning

Totalt äger och förvaltar LKF drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter inom Lunds  kommun. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos LKF.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

LKF är certifierad som Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang, arbetsglädje och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över.



På LKF strävar vi efter att vid varje rekrytering fylla på med den kompetens och erfarenhet som gör oss till en konkurrenskraftig och attraktiv arbetsgivare, för såväl nya som befintliga medarbetare.



LKF söker kundförvaltare nyproduktion projekt


Vi söker nu vår nya kundförvaltare nyproduktion projekt med huvuduppdrag att vara förvaltningens representant och kvalitetssäkrare vid överlämning av nyproduktionsprojekt samt följa upp och arbeta för snabba avslut på garantiärenden som har anmälts till våra entreprenörer.

I ditt arbete möter du bl a våra kunder som flyttar in och bor i våra nyproducerade lägenheter och de entreprenörer som färdigställt nyproduktionsprojekten. Internt samarbetar du bl a med våra servicetekniker som hanterar serviceanmälningar, våra byggprojektledare som lämnar över färdigställda projekt till förvaltningen och med våra kundförvaltare som ansvarar för sina respektive bostadsområden.
En viktig del av ditt arbete blir också att utveckla ett nytt arbetssätt där vi säkerställer att vi får den leverans vi handlat upp även efter avslutat projekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Är förvaltningens representant vid överlämning av nyproduktionsprojekt till aktuellt distrikt
• Kallar berörd intern personal till besiktningar och driftgenomgångar
• Följer upp så att erforderliga serviceavtal tecknas för nyproducerade fastigheter
• Deltar på slutbesiktning och efterbesiktningar tillsammans med projektledare och arbetar mot målet att nedstrukna slutbesiktningsprotokoll överlämnas från projektledare till förvaltning så fort som möjligt
• Hanterar all kundkontakt kopplad till garantiärende under garantitiden (5 år) som inte kan hanteras av servicetekniker eller kundcenter
• Följer upp och arbetar för snabba avslut på garantiärenden som har anmälts till våra entreprenörer
• Kallar både externt och internt till 2-års samt 5-års garantibesiktning


Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen som kundförvaltare nyproduktion projekt är du som person strukturerad, lösningsorienterad, kommunikativ och har ett brett tekniskt kunnande. Du är van vid att kommunicera med både kunder, entreprenörer, leverantörer och kollegor och förstår värdet av goda relationer.
I ditt arbete är du organiserad och har ett stort kundfokus. Affärsmässighet är en självklarhet för dig.

Du har en för tjänsten relevant utbildning och goda kunskaper inom entreprenadjuridik. Goda kunskaper inom upphandling enligt LOU är meriterande.
Erfarenhetsmässigt är det meriterande om du har arbetat i en liknande roll eller har erfarenhet från byggnadsbranschen på beställarsidan, byggprojektledare alternativt erfarenhet från byggentreprenadbolag.

Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet och i det svenska och engelska språket både i tal och skrift.

Rollen kräver B-körkort.


Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 8 mars 2023.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande förvaltningschef Linda Domini via mail linda.domini@lkf.se eller via vårt kundcenter på 046-35 85 00.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2023
  • Ansök senast: 8 mars 2023

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


Jurist, vikariat

Jurist, vikariat

20 december 2024

Upphandlare

Upphandlare

19 december 2024

Jurist

Jurist

18 december 2024