Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa trygga och hållbara bostadsområden för våra 60 000 hyresgäster? På Stockholmshem tror vi på mångfald som en väg till en bättre arbetsplats och starkare team.
Vi erbjuder en kultur där utveckling, omtanke och handlingskraft står i fokus.
Älskar du att arbeta med fastigheter och utveckla kundrelationer? Vill du bli en del av ett bolag med 400 fantastiska medarbetare som varje dag förbättrar både varandras och våra kunders vardag? Då kanske du är vår nya kundförvaltare!
Din roll som kundförvaltare:
Som kundförvaltare har du en nyckelroll. Du och ditt team möter våra hyresgäster dagligen och arbetar proaktivt för att öka kundnöjdheten inom ert område. Du coachar och följer upp ditt team, säkerställer balansen mellan teknik, kund, ekonomi och affärsmässighet. Fastigheterna ligger i Bagarmossen och kringliggande områden och du utgår från vårt kontor i Skarpnäck. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start så snart som möjligt.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Ansvara för och utveckla kundrelationer och service utifrån områdesplanens mål och aktiviteter.
Säkerställa att fastigheterna fungerar väl genom kostnadseffektiv och förebyggande tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll.
Arbeta för att minimera hyresbortfall och följa upp teamets ekonomiska resultat.
Hantera kund- och entreprenörskontakter, inklusive att ta emot och hantera klagomål samt utvärdera vidtagna åtgärder.
Ta initiativ till att utveckla arbetssätt och verksamheten.
Vi erbjuder:
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, Rikskort/lunchförmån, möjlighet att semesterväxla och pensionsväxla mm. Alla våra förmåner hittar du på Det har sina fördelar att jobba hos oss - Stockholmshem.
Stockholmshems målsättning är att spegla mångfald i staden och vi ser gärna sökande med många erfarenheter och bakgrund.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om samarbete och att möta andra människor. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt, vilket kräver smidig kommunikation och lyhördhet inför kulturella olikheter. Du är strukturerad, organiserad och planerar ditt arbete väl. Du är målmedveten, ambitiös och hittar lösningar på problem. Du hanterar stressade situationer konstruktivt och håller ett gott humör under press. Dessutom är du coachande och har en positiv inställning.
Din bakgrund:
Gymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsservice, fastighetsförvaltning, bygg eller motsvarande yrkeserfarenhet. Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning/bygg är meriterande.
Minst tre års erfarenhet av fastighetsförvaltning.
Minst två års arbete som kundförvaltare eller annan roll med likvärdiga arbetsuppgifter och ansvarsområden.
Kunskap om lokal- och bostadsfrågor.
God datorvana.
B-körkort.
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Ansökan
Stockholmshem strävar efter mångfald och en fördomsfri rekryteringsprocess. Du som matchar våra urvalskrav kommer att få genomföra tester via vår samarbetspartner.
För frågor om tjänsten, kontakta områdeschef Sofia Grape på tel: 08-508 394 96. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Zoi Bergström, HR-partner på tel 08-508 39 128. Facklig representant för Vision är Johan Sandström, tel. 08-50839284.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus