Kundförvaltare till fastighetsbolag – Katrineholm

Kundförvaltare till fastighetsbolag – Katrineholm

Arbetsbeskrivning

I tjänsten har du frihet under ansvar och vi ser gärna att du är en proaktiv, tillgänglig och affärsmässig. 
Här är grundläggande förutsättningar för tjänsten:
Några års arbete och erfarenhet av förvaltning av bostadsfastigheter
God beställarkompetens
Erfarenhet av att ha arbetat i en affärsdriven organisation
Gärna ledarerfarenhet i någon form
Grundläggande kunskaper i hyresjuridik

Exempel arbetsuppgifter:
Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget.
Ansvara för planerat underhåll, löpande förvaltning och investeringar
Upprätta underhållsplaner
Ansvara för energiuppföljning
Ansvara för skötselkvaliteten i fastighetsbeståndet
Inköp och ansvar för eventuellt lager
Upphandla driftavtal samt beställa åtgärder av entreprenörer till rätt pris och rätt kvalitet inom utsatt tid i samråd med den chef man rapporterar till
Upphandlingar av t ex entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitét mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt
Kontakt med hyresgäster
Besiktning av lägenheter
Ansvara för Myndighetskrav
Huvudansvaret för att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system
Arbetsledaransvar för driftorganisationen
Arbetsmiljöansvar i samråd med den chef man rapporterar till
Tillsammans med medarbetarna utveckla bostadsområdet på flera nivåer
Driva förändrings- och förbättringsarbete
Lokalt agera förebild för och representera Hembla där vårt arbete med rullande ROT och social hållbarhet är en viktig komponent i arbetet

Universitets- högskole- eller YH-utbildning eller motsvarande, alternativ gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning.
Som person ser vi gärna att du är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att prioritera i pressade situationer. Du har god kommunikationsförmåga och därmed lätt för att skapa och behålla relationer, lätt till att samarbeta. Prestigelös och drivande – viktiga parametrar hos vår kund! 
Plats: Katrineholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Krav för tjänsten är B-körkort, flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i officepaketet – i synnerhet Excel. 
Skicka in din ansökan till Cecilia@prowork.se eller ring 0709838465 vid frågor, tjänsten ska tillsättas omgående. Detta är ett vikariat på åtministone 1 år.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Katrineholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 12 april 2020

Postadress

Fredsgatan 17
Katrineholm, 64130

Liknande jobb


Huschef till Gårdstensbostäder

Huschef till Gårdstensbostäder

25 oktober 2024